Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Ok, när är det tänkt att eb och flying blue ska slås ihop?
Tidigast 2027 om man ska tro info.
Då allt inte är klar ti affären mellan AF/KLM och SAS så får de inte diskutera vissa saker ännu med varandra.
Gissar att bonusprogrammen och hur de ska fungera framöver "tillsammans" är just en av dessa saker.

Finns dock inget idag som säger att de kommer att slås ihop, även om det finns goda möjligheter att det blir så i någon form framöver. Om det blir full merge, ellre bara vissa delar men att andra behålls får framtiden utvisa.

Vad gör man nu med sitt liv?
Missat denna tråden ;)

Efter touchdown i CPH trillade de sista poängen in och man är nu LTG!

Vad gör man nu med sitt liv?
Då passar det väl bra att Eurobonus just har infört Lifetime Diamond så du har något nytt att sikta på? Annars finns ju (i allmänhet mer svåråtkomliga) livstidsstatusar hos allehanda bolag, som Finnair och Lufthansa/Miles & More ifall du vill bredda vyerna. :cool:

Kommer LTG att försvinna?
SAS har som bekant sagt att det ska vara kvar (från Q&A 2024):
  • What will happen to my EuroBonus Lifetime Gold status? No changes are made to the EuroBonus Lifetime Gold program. EuroBonus Lifetime Gold memberships will be honored even after SAS joins SkyTeam, and all progress made towards Lifetime Gold will be kept.
Många som gissar att det är rimligt att de som är LTG får någon matchning till FlyingBlue.

När det gäller just "progress" så blir det intressant att se hur det spelar ut.

LTG introducerades 2018. Erbjudandet är 10 år av Gold = Life Time Gold.

Om SAS tar bort medlemmars progress efter nästan exakt 10 år efter introduktionen så är det ju ett rejält klavertramp.

Tanken med LTG är ju att bygga lojalitet hos resenärerna. Ponera att någon började välja SAS i alla lägen sedan introduktionen av LTG och har 8 eller 9 år av 10 år när SAS uppgår i FlyingBlue. Drar man undan mattan på mållinjen?

För mig vore det ofattbart dumt men detta är bara min åsikt. Klart att de kan bli överkörde i förhandlingarna av AF/KLM. Alltid spännande när varumärken får bekänna färg!

Allt beror väl på om Eurobonus kommer finas kvar eller inte. "Tvingas" vi gå över till Flying Blu kommer LTG inte finnas där.

Med tanke på att Flying Blue chefen Benjamin Lipsey uttryckt stort missnöje över merkostnaderna som den ökade populationen av Flying Blue Platinum for Life medför så säger min magkänsla att EBG LTG inte kommer att finnas kvar när EuroBonus väl integreras i Flying Blue. Trist för mig som når LTG under våren 2028.

Och vad är kostnaden att göra sig ovän med alla LTG, den är inte försumbar heller.

Lite som på en arbetsplats.
Excel nissen frågar om det verkligen är nödvändigt att lägga pengar på utbildning av personalen, tänk om de lämnar och går till konkurrenten.
Chefen svarar, tänk om vi inte utbildar dom och de stannar kvar.

Finns alltid två sidor på myntet.

Toppen