Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Två minuter efter att hjulen tog mark i Bryssel, på flight nummer 45 detta kvalificeringsår så slog appen om till "Lifetime gold" - det är ju nästan realtidsuppdatering. 10 år av guld som (med undantag av Corona-åren) enbart nåtts genom att flyga legs, dvs inga kreditkort eller andra poängjakter. Inga rena mileage runs ("leg run"?) men något år lite proaktiv planering av smarta resdatum. Eftersom jag nästan undantagslöst flyger ekonomi (pga policies) och nästan alltid har connecting flights via Arlanda är guldkortet...guld värt?

IMG_1890.jpg

Äntligen i mål. Hoppar att dom inför LTD.

Förhoppningsvis får vi mer info om LTD inom någon vecka.
Gissar att den kommer vara en stor fråga på nästa veckas möte i Köpenhamn.
Blir intressant, är det något som är på gång hoppas jag, men tvivlar, att det inte är knutet till år i rad utan totalt antal år som Diamond. Nämnt det i något annat sammanhang men visste man att ett lifetime hägrade skulle ivf jag agerat annorlunda de få år jag inte kvalificerat. Ingen aning men skulle gissa att jag varit Diamond minst 70-80% av tiden Diamond funnits men att antal år i rad brutits på ofördelaktigt sätt…

Blir intressant, är det något som är på gång hoppas jag, men tvivlar, att det inte är knutet till år i rad utan totalt antal år som Diamond. Nämnt det i något annat sammanhang men visste man att ett lifetime hägrade skulle ivf jag agerat annorlunda de få år jag inte kvalificerat. Ingen aning men skulle gissa att jag varit Diamond minst 70-80% av tiden Diamond funnits men att antal år i rad brutits på ofördelaktigt sätt…
Om det blir så räkna med detta i följd. Varför skulle man göra skillnad i så fall på LTG och LTD? Det ska ju vara svårt att bli. och knappast man skulle dela ut på totalt antal gånger.

Om det blir så räkna med detta i följd. Varför skulle man göra skillnad i så fall på LTG och LTD? Det ska ju vara svårt att bli. och knappast man skulle dela ut på totalt antal gånger.
Man skulle (kunna) göra skillnad vid införandet eftersom ingen visste (officiellt) att det skulle införas när det väl händer. Ser framför mig att man erbjuds räkna upp alla sina år innan införandet. Vid införandet får man då Z år ovh är man inte LT än ska man framöver ha sammanhängande år fram till gränsen.

Man skulle (kunna) göra skillnad vid införandet eftersom ingen visste (officiellt) att det skulle införas när det väl händer. Ser framför mig att man erbjuds räkna upp alla sina år innan införandet. Vid införandet får man då Z år ovh är man inte LT än ska man framöver ha sammanhängande år fram till gränsen.
Tyvärr tror jag inte man väljer detta. När man väl valde att göra möjlighet till alla att få LTG även under 60 år så blev det i en följd som räknades. Jag missade själva detta i början då jag hade ett missat år.

Önskar också detta pga att jag inte medvetet eftersträvat Diamond ifall det inte varit rimligt att nå, så en strikt tolkning skulle mena skillnad mellan 1 år eller 3 år.
Varför skall SAS bry sig? Jo ifall det tolkas strikt tänker jag fortsätta jobba mot LTG, men inte lägga något mer jobb på att nå ytterligare Diamond (om det inte naturligt faller sig så).
Ge mig 3 år att kämpa, är väl rimligt?

Realisten i mig säger ”you wish”

Toppen