Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Utveckla gärna. Jag står och funderar på om jag ska offra 90.000 poäng för det.

Jag tjänar mer poäng än vad jag har nytta av för tillfället
Skulle säga att absolut största värdet av diamond är courtesy upgrade på longhaul, så om du flyger mycket i Economy eller Plus så kan det vara värt det. Kan även vara värt att väga in hur mycket det är värt att kunna ge bort ett EBG till någon (eller eventuellt två via matchning till Scandic). Gratis frukost på Scandic kan ju också vara värt en del.

Håller med om att same day flight change är en riktigt bra förmån som jag använder flitigt. Boka billigaste flighten hem, som ofta är sent på kvällen. Sedan bara boka om till lämplig flight när arbetsdagen är över. Ofta är de dyra flighterna 2-3x priset av den billigaste.

Courtesy upgrade handlar mycket om tur. Jag står tex på 1 upgrade på kanske 30-35 legs sedan covid. Då lade jag iofs plusgrade på ungefär hälften av dem (men ironiskt nog så den upgrade jag fick hade jag lagt en plusgrade som blev nekad). Därmed tycker jag själv att den extra boosten av plusgrade bud är värd betydligt mer.

Same day flight change är också väldigt värdefullt för mig. Men det är ju väldigt beroende på mönster.

Och -har du någon att ge bort ett guld till kan det absolut vara värt den extra spenderingen.

Då här även jag trillat över kanten!
thumbnail_IMG_8525.jpg

Toppen