Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Köp av nivåpoäng bakdateras väl, så du behöver bara säkra at du når 30 k nivåpoäng innan 1/6? Glöm inte att nivåpäng från amex kommer imorgon (Förutsatt att du har Elite) - så titta vad du fick sist i bonuspoäng i appen --> Multiplicera med 0,3 --> Det blir nivåpoängen som borde komma imorgon.

Annat tips om du inte bokat flyg ännu. Eftersom det är DBD 1, så hitta någon rutt med så många mellanlandningar som möjligt, iom troligtvis kommer det bokas i E-klass (go) eller C-klass (plus) för att maxa nu när du betalar dyraste klasserna ändå
DBD?

Dagar innan avgång (Days before departure)
Begriper mig inte på det antal Eurobonuspoäng som SAS anger att man får när de själva räknar fram det. Har ett byte på utväg och ett på inväg, och borde ge fler poäng än 1200 i de klasserna.
Sträcka GOT-ARN-OSL-CPH-GOT

Visst är väl poängen samma inom Skandinavien som inom Sverige?

Attachments

• IMG_5192.png
    IMG_5192.png
    187,9 KB · Visningar: 55
  • IMG_5191.png
    IMG_5191.png
    216,1 KB · Visningar: 49
  • IMG_5189.png
    IMG_5189.png
    251,4 KB · Visningar: 54
Den här visar också konstigt.
Om jag bokar ovanstående sträcka i Plus Pro ut GOT-ARN-OSL (S) borde enbart den ger 2 x 1000 poäng
Sas Bio Smart OSL-CPH-GOT (N) hem borde ge 650 x 2
Totalt: 3300 statuspoäng.
Tänker jag fel?

Edit: GOT-ARN trafikeras av Braathens, med SAS-kod, kan det var av det som gör att de inte poängsätter resan i deras IT?

Edit 2: Nu har jag en variant på samma sträcka i SAS Go Smart Bio. Det borde bli 650x 4= 2600 poäng. Jag behöver 2.300 poäng. Tror ni jag kan lita på det? De anger själva 2400 poäng.

Attachments

• IMG_5196.png
    IMG_5196.png
    247,4 KB · Visningar: 49
  • IMG_5197.png
    IMG_5197.png
    218,8 KB · Visningar: 48
  • IMG_5199.png
    IMG_5199.png
    183,1 KB · Visningar: 40
  • IMG_5203.png
    IMG_5203.png
    217,8 KB · Visningar: 40
Last edited:
Den här visar också konstigt.
Om jag bokar ovanstående sträcka i Plus Pro ut GOT-ARN-OSL (S) borde enbart den ger 2 x 1000 poäng
Sas Bio Smart OSL-CPH-GOT (N) hem borde ge 650 x 2
Totalt: 3300 statuspoäng.
Tänker jag fel?

Edit: GOT-ARN trafikeras av Braathens, med SAS-kod, kan det var av det som gör att de inte poängsätter resan i deras IT?

Edit 2: Nu har jag en variant på samma sträcka i SAS Go Smart Bio. Det borde bli 650x 4= 2600 poäng. Jag behöver 2.300 poäng. Tror ni jag kan lita på det? De anger själva 2400 poäng.
Ditt första inlägg har fel poängtabell.

Tabellen gäller oavsett om det är Bra som flyger eller ej. SAS uträkningen stämmer sällan.

4x Go Bio segment inom Skandinavien innan 1a oktober, ger 4x 650 poäng. Bio ger ju dessutom concious traveller steg per flyg (om du inte redan har uppnått det).

Hoppas inte detta är för OT, men jag behöver lite moraliskt stöd.

Jag har jagat Diamond för att jag trodde att det skulle garantera mig LTG genom soft landing.

För att nå Diamond så behöver jag köpa 9000poäng. Min fråga, är det värt det? Jag hade lätt gjort det för guld men nu tror jag inte att jag kommer att göra det.

Jag har jagat Diamond för att jag trodde att det skulle garantera mig LTG genom soft landing.

För att nå Diamond så behöver jag köpa 9000poäng. Min fråga, är det värt det?
Soft landning till guld är inte kvalificerande för LTG, du måste faktiskt uppnå målen för guld 10 år i rad. Så om detta är den primära anledningen du vill ha diamant så är svaret nej, absolut inte värt att betala för att nå det.

Utveckla gärna. Jag står och funderar på om jag ska offra 90.000 poäng för det.

Jag tjänar mer poäng än vad jag har nytta av för tillfället

Toppen