Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Innan man blev LTG så fanns ju en bra översikt över antal kvalificerande flygningar och poäng för varje år. Går det att få fram den när man blivit LTG?

Har inom kort haft EBD i 10 år (influget alla utom ett år under pandemin då man fick behålla sin status) och tänkte att det är en bra dokumentation istället för att göra någon uträkning själv på EB-översikten.
Då hoppas vi på LTD. Jag har varit EBD sedan starten av EBD.

Då hoppas vi på LTD. Jag har varit EBD sedan starten av EBD.
Det är väl tveksamt att de inför det inom Eurobonus men blir intressant att se vad som händer med LTG vid en övergång till Flying Blue. Kanske värderar de antal år som Diamond då på nåt sätt iom att det finns life time platinum men inte guld…

Nej, allt kan ju hända men kvarstår AF/KLM som stor ägare och tom går upp i andel, som de har rätt till (var väl två år) vore det minst sagt överraskande om så inte händer.
Å andra sidan så får de balansera på ett smart sätt då köpet har ett syfte där EB medlemmar är en part.
Jag slutade vara trogen när de blev uppköpta pga av bekvämlighet map mitt resemönster där *A passar bättre. Jag försöker dick vara så kojal jag kan men skulle de messa med LTG så ....... finns det få incitament för mig.

Har knappt flugit ngt under mitt flygår som har 31/5 som slutdatum.

Har nästan 28.000 nivåpoäng för att behålla Gold i syfte att nå mina tio år för LTG. Har dock en hel del extrapoäng.

Kan okynnesflyga imorgon och letar efter en tur som ger mig 3000 statuspoäng. Isf har jag då 30.000 och kan köpa de resterande 15.000 poängen för att vara kvar som Gold för extrapoäng.

Kan jag växla extrapoäng innan 31/5 till baspoäng för att behålla min status och också på så sätt få den att räkna detta flygår som går ut på lördag natt mot LTG ?

Har knappt flugit ngt under mitt flygår som har 31/5 som slutdatum.

Har nästan 28.000 nivåpoäng för att behålla Gold i syfte att nå mina tio år för LTG. Har dock en hel del extrapoäng.

Kan okynnesflyga imorgon och letar efter en tur som ger mig 3000 statuspoäng. Isf har jag då 30.000 och kan köpa de resterande 15.000 poängen för att vara kvar som Gold för extrapoäng.

Kan jag växla extrapoäng innan 31/5 till baspoäng för att behålla min status och också på så sätt få den att räkna detta flygår som går ut på lördag natt mot LTG ?
Köp av nivåpoäng bakdateras väl, så du behöver bara säkra at du når 30 k nivåpoäng innan 1/6? Glöm inte att nivåpäng från amex kommer imorgon (Förutsatt att du har Elite) - så titta vad du fick sist i bonuspoäng i appen --> Multiplicera med 0,3 --> Det blir nivåpoängen som borde komma imorgon.

Annat tips om du inte bokat flyg ännu. Eftersom det är DBD 1, så hitta någon rutt med så många mellanlandningar som möjligt, iom troligtvis kommer det bokas i E-klass (go) eller C-klass (plus) för att maxa nu när du betalar dyraste klasserna ändå

Toppen