Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

LTG finns redan så det är inte det jag syftar på och jag har själv Diamond sen start. Själviskt får SAS gärna ge mig LTD nästa år! Men om de säger - ge oss ett år till av din lojalitet medans vi går över till SkyTeam så får du LTD 2025 så skulle jag definitivt sett till att jag får det. Om jag får det 2024 kan jag lika gärna lägga mina resor till annat bolag inom *A och bygga upp min status där och sen bara njuta av mitt LTD på SAS när jag ”måste” flyga med dem eller skyTeam.
LTG eller LTD kvittar mig då D "perksen" inte tillför mig annat än fluff utöver de jag vill ha med mitt LTG.
Så 2024 eller 25 kvittar om nu inte den nya alliansen slår till med något rejält för en LTD.
Ett LTD handlar nog för en del om samma "symptom" som när man slänger upp sina Porsche nycklar på bardisken.


Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

Kimmen00

Medlem
LTG eller LTD kvittar mig då D "perksen" inte tillför mig annat än fluff utöver de jag vill ha med mitt LTG.
Så 2024 eller 25 kvittar om nu inte den nya alliansen slår till med något rejält för en LTD.
Ett LTD handlar nog för en del om samma "symptom" som när man slänger upp sina Porsche nycklar på bardisken.


Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
Ett ga bort guld är guld värt som Diamond..
 

JMG

Medlem
Är man 2vuxna+2barn så krävs två G för att hela familjen tex. ska komma in på SEN-loungerna i Tyskland. Så, att som D kunna ge G till sin resp är bra med de nuvarande fjuttiga reglerna där man inte skiljer på familj och övriga.
 

JMG

Medlem
Gäller ju även vuxna barn (förutsatt att de vill resa med en och inte har med egna resp eller barn med).
 

johisco

Medlem
Helt samma kostnad som det är att dessa samma medlemmar har *A status genom sitt EB-LTG? Och den kostnaden kommer ändå SAS stå för, helt som förrut med Star Alliance.

Och jag skulle säga att behålla sina mest lojala kunder i ett ögonblick när konkurrenterna kommer försöka locka bort dem riktigt idiotiskt. Hur töntigt skulle det inte låta ifall man säger "Nej, du får inte behålla ditt Eurobonus Lifetime Gold för vi är nu Eurobonus med i en annan allians?" Har man åsikt om vad EBG mappas till inom SkyTeam är det en annan sak.

PS. Virgin Atlantic, redan SkyTeam medlem, har Lifetime Gold-motsvarighet. De fick behålla det.
Vad gäller SAS så är jag pessimist så tänker att det ändå blir en kostnad för SAS som de inte vill ta och de har ju gjort idiotiska saker förr. Men jag hoppas du har rätt!
 

dino_81

Medlem
Jag har noterat att vissa av er LTG postat ert gratulationsbrev signerat SAS - när kommer brevet? Är det så snart medlemmen är kvalificerad till LTG (alltså när man når guld sista kvalificeringsperioden) eller senare?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Kris

Medlem
Jag har noterat att vissa av er LTG postat ert gratulationsbrev signerat SAS - när kommer brevet? Är det så snart medlemmen är kvalificerad till LTG (alltså när man når guld sista kvalificeringsperioden) eller senare?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det fysiska brevet kom ett bra tag efteråt om jag minns det rätt (var något år sen nu). Men status i digitala platformar borde vara direkt tänker jag?
 
Toppen