Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

johisco

Medlem
Precis, så länge Eurobonus finns kvar är det inte någon större risk än tidigare.

Den dagen Eurobonus slås samman med Flying Blue däremot kan det hända saker men ingen av oss vet hur troligt det är.
Men spelar väl ingen roll att Eurobonus finns kvar som namn? SAS lämnar Star Alliance nu redan 2024 vilket såklart innebär att även Eurobonus lämnar Star Alliance. Kommer såklart vara möjligt att boka Star Alliance flyg fram tills dess, säg mars 2024, men efter det är det såklart stopp. Och då måste de mappa status till Flying Blue såklart. Och jag har tyvärr väldigt svårt att tro att de kommer försöka tvinga Flying Blue införa en ny status Lifetime Gold eller uppgradera oss till Lifetime Platinum....
 

pswe

Medlem
Men spelar väl ingen roll att Eurobonus finns kvar som namn? SAS lämnar Star Alliance nu redan 2024 vilket såklart innebär att även Eurobonus lämnar Star Alliance. Kommer såklart vara möjligt att boka Star Alliance flyg fram tills dess, säg mars 2024, men efter det är det såklart stopp. Och då måste de mappa status till Flying Blue såklart. Och jag har tyvärr väldigt svårt att tro att de kommer försöka tvinga Flying Blue införa en ny status Lifetime Gold eller uppgradera oss till Lifetime Platinum....
Finns ingen Lifetime Star Gold, det är statusen hos Eurobonus som styr så ser inte riktigt problemet du uppfattar?
 

palmen

Moderator
Men spelar väl ingen roll att Eurobonus finns kvar som namn? SAS lämnar Star Alliance nu redan 2024 vilket såklart innebär att även Eurobonus lämnar Star Alliance. Kommer såklart vara möjligt att boka Star Alliance flyg fram tills dess, säg mars 2024, men efter det är det såklart stopp. Och då måste de mappa status till Flying Blue såklart. Och jag har tyvärr väldigt svårt att tro att de kommer försöka tvinga Flying Blue införa en ny status Lifetime Gold eller uppgradera oss till Lifetime Platinum....
Min gissning är att Eurobonus inte kommer försvinna utan leva vidare länge. Att de redan under nästa år skulle gå in i Flying Blue ser jag som väldigt otroligt.
 

Jannes

Medlem
Men spelar väl ingen roll att Eurobonus finns kvar som namn? SAS lämnar Star Alliance nu redan 2024 vilket såklart innebär att även Eurobonus lämnar Star Alliance. Kommer såklart vara möjligt att boka Star Alliance flyg fram tills dess, säg mars 2024, men efter det är det såklart stopp. Och då måste de mappa status till Flying Blue såklart. Och jag har tyvärr väldigt svårt att tro att de kommer försöka tvinga Flying Blue införa en ny status Lifetime Gold eller uppgradera oss till Lifetime Platinum....
För att göra detta riktigt övertydligt, för detta har missförståtts så mycket nu lite här och där. Ta inte det som ett direkt svar till dig, men din kommentar bjuder in till detta.

Lifetime Gold är en Eurobonus-specifik förmån. Den har ingenting att göra med Star Alliance, förutom att eftersom SAS ger dig EBG varje år, så avnjuter du även av fördelarna av *AG.

Sedan, ifall Eurobonus kvarstår som bonusprogram inom SkyTeam, så mappas EB-nivåerna mot SkyTeam Elite, INTE mot Flying Blue. Flying Blue motsvarar typ Miles&More och andra FF-program inom Star Alliance. Så SAS kan absolut hålla kvar sina EB-LTG, så länge EB existerar som program. Och då kan man även få njuta av SkyTeam Elite Plus-nivån, om logiken är den samma som hos *A.

Men! Ifall SAS sedan övergår till att använda Flying Blue som sitt program, så kommer man göra en engångsmappning och flytta över sina EB-medlemmar och då instämmer jag att det är mindre sannolikt att bara SAS skulle ha Lifetime-varianter av gemensamma statusnivåer.
 
Toppen