Hehe, kollar du in på någon lämplig tråd så kommer du märka att det är ett kärt ämne och därmed lika många teorier som förståsigpåare.
Jag är en av dem men först främst är en övergång Skyteam inte samma sak som en övergång till Flying Blue. Annars tror jag:
-Så länge Eurobonus finns som program är det ingen som helst skillnad. Det kommer att hedras tills den dagen EuroBonus inte finns som program, sedan om SAS är medlem i Star Alliance, OneWorld, Skyteam, står på egna ben eller vadsom spelar ingen roll. Man är medlem i EuroBonus och inte resp allians.
-När/om EuroBonus läggs ner, går in i Flying Blue tror jag det kommer att vara värt något men tror inte det kommer att vara livstidsguld inom Flying Blue av den enkla anledningen att de idag inte har motsvarande. Däremot kanske man får X antal år garanterat guld eller X antal år räknat mot livstidsplatinum eftersom de har det idag.
Vore jag dig skulle jag ivf köra på just för att man inte riktigt vet. Du är ju dessutom väldigt nära. Vem vet, kanske de känner sig generösa den dagen det är dags och ger livstidsplatinum eller så introducerar dem livstidsguld även inom Flying Blue. Inget av det kan ses som omöjligt.