Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

En undran, är det krav på att flyga för att uppnå lifetime EBG? Enligt info på flysas.se så är kriterierna följande:

You will reach EuroBonus Gold level when you’ve taken 45 one-way flights with SAS and Wideroe, or when you have earned 45 000 Basic points with SAS, Wideroe and Star Alliance member airlines during your personal 12-month qualification period.

Rimligtvis borde väl det betyda att om man har en spend som genererar 45.000 poäng så uppnår man EBG, oavsett om det är resor eller ej? Såvitt jag kan se finns det ingen skillnad på de EB-poäng jag får när jag handlar på Biltema gentemot när jag tar flyget.
Det står klart och tydligt att du måste få 45k baspoäng (även statuspoäng från diverse kreditkort räknas), de får du bara när du flyger.

Poängen du får på kreditkort för spendering är extrapoäng, dessa räknas ALDRIG mot status.

Du får titta lite mer noga på sas över dina intjänade poäng, finns två kolumner, en som ger status och en som inte gör det (extrapoäng).

En undran, är det krav på att flyga för att uppnå lifetime EBG? Enligt info på flysas.se så är kriterierna följande:

You will reach EuroBonus Gold level when you’ve taken 45 one-way flights with SAS and Wideroe, or when you have earned 45 000 Basic points with SAS, Wideroe and Star Alliance member airlines during your personal 12-month qualification period.

Rimligtvis borde väl det betyda att om man har en spend som genererar 45.000 poäng så uppnår man EBG, oavsett om det är resor eller ej? Såvitt jag kan se finns det ingen skillnad på de EB-poäng jag får när jag handlar på Biltema gentemot när jag tar flyget.
Har du ändrat dig nu?

Rimligtvis borde väl det betyda att om man har en spend som genererar 45.000 poäng så uppnår man EBG, oavsett om det är resor eller ej?
Det är inte alls rimligt och det skall vi vara otroligt både glada och tacksamma för!!! Hemska tanke vad full SAS Goldlounge hade varit då, den är full nog som det är. Det behöver alltså inte bli ännu enklare att uppnå status. Hemska tanke om det hade räckt med en Amexrekrytering på kampanj om året för att bli/bibehålla SAS Guld. Total urvattning!

Såvitt jag kan se finns det ingen skillnad på de EuroBonus-poäng jag får när jag handlar på Biltema gentemot när jag tar flyget.
Helt klart behöver du läsa på om programmet och titta betydligt mycket mer noggrant än vad du hitintills gjort. Om du inte ser skillnad på ”basic points” och ”extra points” rekommenderar jag skarpt att du läser SAS Eurobonus villkor ett par gånger innan du vidtar vidare åtgärder. Det är helt avgörande att man förstår den skillnaden!

Nu fått förra året (-30 nov 2021), efter förlängning av Diamond-status, registrerat på siten som år 10, inget brev ännu men antar att det kommer.

Toppen