palmen
Moderator
Jag skulle nog vilja påstå att många har andra mål med sina resor. Personligen reser jag inte i jobbet och i stort sett alla vänner bor inom någon mils avstånd. Det hindrar ju inte mig från att resa då jag gillar att se världen.Vanligt folk flyger främst för affärer eller för att knyta an med familj/vänner. Den världen har vi sedan länge lämnat efter oss. Men att flyga inte för att söka nya upplevelser, för att ta del av den rikedom av erfarenheter världen har att erbjuda utan att bara sitta och uggla på flygplatser nu dessutom när i princip allt är nerstängt och man ständigt hunsas av krav på munkavle och avstånd, den sortens beteende har jag noll förståelse för.
Nog för att den biten dragits ner till ett minimum men jag reser fortfarande för nöjets skull. Personligen har jag inga problem att ha munskydd på mig och visa leg och Covid pass för att få äta och dricka på restaurang/pub. Jag undviker dock större folksamlingar när det går.
Alla är vi olika och uppskattar olika saker. Men att säga att andra gör fel utifrån sina egna preferenser är nog inte helt rättvist. Vi gör alla egna val och så länge man håller sig till de restriktioner som finns ser inte jag något problem i att folk reser för nöjets skull. Men det är självklart helt ok on någon annan tycker tvärt om.