Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

1.) Blir converterad EB poäng COOP Grundpoäng? .Sannolik inte, tror jag, sannolik Extrapoäng, stämmer det?

2.) Jobbig att titta på den nervsågande Coop sida: ".... tar du dig med raketfart mot ännu fler matvaror, upplevelser och tjänster..." om dubblering och inse att man inte klarar det till årets slut. Har någon några bra tips utöver att gå tilll Coop Forum och köpa något dyrt?

3.) Har någon räknad ut värde från Coop poämg vid t.ex. Lyxkriss till Tallin på 40 timmar där det går åt 300k poäng.

Tack svar
JC
(Coop MMM tot poäng 162 100 ; grundpoäng: 14 805)

1.) Blir converterad EB poäng COOP Grundpoäng? .Sannolik inte, tror jag, sannolik Extrapoäng, stämmer det?
Det blir extrapoäng

2.) Jobbig att titta på den nervsågande Coop sida: ".... tar du dig med raketfart mot ännu fler matvaror, upplevelser och tjänster..." om dubblering och inse att man inte klarar det till årets slut. Har någon några bra tips utöver att gå tilll Coop Forum och köpa något dyrt?
Bunkra upp med sådant du ändå behöver, men som inte är känsligt för datum. T ex toalettpapper, pasta, ris etc...
3.) Har någon räknad ut värde från Coop poämg vid t.ex. Lyxkriss till Tallin på 40 timmar där det går åt 300k poäng.
Det lilla jag har tittat på så har det alltid varit överlägset bäst att konvertera till SAS. Men glöm inte att växlingskursen blir bäst vid konvertering av minst 20 000 Coop-poäng per gång! :)
Tack svar
JC
(Coop MMM tot poäng 162 100 ; grundpoäng: 14 805)

Hur funkar det med erbjudandet om 4000 Coop poäng om man handlar för 2000 kronor på Coop i december? Är det 2000 grundpoäng som krävs eller är det spend på kortet som räknas? Dessa behöver ju inte vara desamma.

Hur funkar det med erbjudandet om 4000 Coop poäng om man handlar för 2000 kronor på Coop i december? Är det 2000 grundpoäng som krävs eller är det spend på kortet som räknas? Dessa behöver ju inte vara desamma.
Coop skrev:
Om du handlar för minst 2000 kr hos Coop i december så ger skinkan, sillen och julmusten glädje även efter jul. Då får du nämligen 4000 MedMera Extrapoäng utöver din vanliga intjäning, som kan växlas till EuroBonus-poäng. Gäller till den 31 december 2014.
Jag kan inte tolka det annat än att du ska handla på Coop och dra ditt Medmera-kort. Om det är ett betalkort eller ej framgår inte av texten, vilket jag tolkar som att det går bra att dra ett vanligt "icke-betal" Medmera.

Hur lång tid tog det för er från att ni ansökt innan ni fick hem coop kortet?

För mig tog det 1,5 månad, sökte i augusti, fick kortet i oktober.

Gjorde en ansökan där jag inte legitimerade mig elektronisk pga tekniksturl utan fick ett papper hem som skulle skrivas under och returneras. Detta papper verkade ha fastnat eller kommit bort hos COOP för veckorna gick och inget kort kom. Ringde deras kundtjänst flera gånger och fick några lama svar om att handläggning pågick. Efter en dryg månad hade jag dock tur att få kontakt med en bra person hos kundtjänst som såg att skriftlig ansökan saknades och att handläggningen hade stannat upp. Då gjorde vi en ny ansökan med elektronisk legitimering (mobilt bank id) och sedan dröjde det bara en vecka innan jag hade kortet.

Mitt tips är att ringa dem om du tycker det tar tid. I höstas verkade det iallafall vara lite stökigt i deras interna handläggning.

Ok tack, ansökte med e-legitimation förra veckan, har några större utgifter som jag tänkte ta på coop-kortet då de inte tar amex.
Hoppas det kommer nu i veckan då.

Ok tack, ansökte med e-legitimation förra veckan, har några större utgifter som jag tänkte ta på coop-kortet då de inte tar amex.
Hoppas det kommer nu i veckan då.
Ring och kolla så att allt är grönt med ansökan. Även om jag hade ansökt elektroniskt så hade min ansökan enligt uppgift 'fastnat i systemet', och jag var tvungen att göra om den. Men när jag väl gjort det så gick det hyfsat snabbt.

Hej! En fråga - har ett amexEB kort, men tänkte även skaffa ett coop medmera kort. Min fråga är egentligen om poängen från mitt coopkort hamnar på samma eb konto som det för amex?

Toppen