Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Absolut med familjekonto borde det ju regleras riktigt. Skall nog skaffa det snart

Växlade in 30000 poäng igår till ena ungen. Nästa på tur innan 31 mars:)

Jag hoppas att du har förstått hur Eurobonus inklusive familjekonton fungerar för för mig låter det här väldigt bakvänt. För det första så kan man boka bonusresor till andra än kontoinnehavaren. För det andra så överförs (oftast) inte befintliga poäng på ett konto när det kopplas till ett familjekonto.

Ny kurs från och med 1 april 2015:
30 000 MedMera-poäng motsvarar 4500 EuroBonus-poäng
50 000 MedMera-poäng motsvarar 7500 EuroBonus-poäng.

SAS

Ny kurs från och med 1 april 2015:
30 000 MedMera-poäng motsvarar 4500 EuroBonus-poäng
50 000 MedMera-poäng motsvarar 7500 EuroBonus-poäng.

SAS
Så 1 SAS poäng för 6,67 kronor istället för 1 SAS poäng för 5 kronor just nu för att betala räkningarna på betalo.
Eller 15 sas poäng för 100 kronor, dvs samma som Amex Premium kortet men sämre än Amex Elite eller Diners som ger 20 poäng för 100 kronor
(Diners inte för betalo)
Ganska bra ändå.:)

Så 1 SAS poäng för 6,67 kronor istället för 1 SAS poäng för 5 kronor just nu för att betala räkningarna på betalo.
Eller 15 sas poäng för 100 kronor, dvs samma som Amex Premium kortet men sämre än Amex Elite eller Diners som ger 20 poäng för 100 kronor
(Diners inte för betalo)
Ganska bra ändå.:)
Jag betalar på COOP med mitt Elitekort men drar Medmera kortet också :p

Efter 31/3 blir det alltså något mer fördelaktigt att först dra Coop-kortet för att få poäng, men sedan betala med Amex Elite när man handlar hos Coop. Det borde ge 35p/100kr istället för 30p/100kr eller 50 respektive 45p/100kr om man når dubbleringen. Just nu spelar det ingen roll från ett poängperspektiv men med tanke på 2-4-1 finns det ju fördelar att ta betalningen på Amex redan nu.
För de med Amex premium däremot kan det vara idé att ändra betalmönster först efter den 31/3.

Edit: @Christian Sternudd hann före :)

Toppen