Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Jag kan ju förstå att de blockar den delen, men det är också där man har möjlighet till de stora pengaströmmarna, så visst är det störande :)
Dock tycker jag att CSN är ett gränsfall, visst är det kanske tekniskt sett en kredit, men ändå inte. Ska nog skriva till deras kundtjänst och fråga om motiven bakom det.

Om det är *lånet* du betalar tillbaka till CSN så är det väl rätt uppenbart att det är kredit? Däremot om du har någon annan anledning att betala till dem så är det ju inte det, och det kan säket ryka som "collateral damage" när de spärrar det andra...

Om det är *lånet* du betalar tillbaka till CSN så är det väl rätt uppenbart att det är kredit? Däremot om du har någon annan anledning att betala till dem så är det ju inte det, och det kan säket ryka som "collateral damage" när de spärrar det andra...

Ja, och det var ju det jag skrev också i den citerade texten.
Men ändå, CSN är ju inte direkt en konsumentkredit så jag tycker ändå inte att det skälet är motivering nog. Det går ju som sagt bra att betala via Visa/MC direkt till CSN om man bor utomlands.
Man undrar om Betalo snarare vill begränsa summorna som transfereras Via Coop medmera av någon annnan anledning.
Notera alltså att det går utmärkt att betala till CSN med ett vanligt Visa/MC och betala avgiften men via Coop Medmera går det inte.

Last edited:
Anger du en utländsk adress hos CSN behöver du inte gå omvägen via Betalo för att betala med kort.
Så det är bara att ändra adressen till låt säga en utomlands boende släkting och sen går det bra att betala med kort eller håller CSN koll på om personen är skriven i Sverige?

Så det är bara att ändra adressen till låt säga en utomlands boende släkting och sen går det bra att betala med kort eller håller CSN koll på om personen är skriven i Sverige?
CSN håller inte koll vad jag märkt (så länge du betalar).

Funktionen är till för den som vistas utomlands längre perioder, skriven i Sverige får du vara ändå. Dvs om det är "praktiskt" för dig att få posten till en släkting utomlands så är det bara att registrera den.

CSN håller inte koll vad jag märkt (så länge du betalar).

Funktionen är till för den som vistas utomlands längre perioder, skriven i Sverige får du vara ändå. Dvs om det är "praktiskt" för dig att få posten till en släkting utomlands så är det bara att registrera den.
Ja, det ska gå att ändra adressen hos CSN, betala med kort, och sedan ändra tillbaka! Vill minnas att de tyvärr inte tar Amex dock :(

Hmm....

Är tydligen inte bara Klarna Checkout som kortet inte går att använda för, har samma problem på www.sj.se.
Går inte att betala, troligen för att de kräver verifieringslösning utav visa och mastercard.

Det är ju inte så bra...

Får använda amex istället för att kunna boka resan.

De har numera strypt alla sparinstitut och även flera banker.
Gjorde en inbetalning till mitt sparkonto i AK i förrgår. Det gick bra, men idag fick jag mail av Betalo att pengarna sätts tillbaka.
Återstår att se om jag får några poäng för det eller inte. Sist fick jag poäng trots att pengarna kom tillbaka till kortet.

Det finns fortfarande ett par kassakor kvar att använda sig av:)

Jag klagar inte trots att detta var väntat. Har lyckats skramla ihop 120 000 EB-poäng på knappt 2 månader.

Toppen