Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Jag lyckas inte heller hitta erbjudandet med 5000 extrapoäng för att skaffa Coop-kortet. Någon som kan hjälpa till?

Jag fick hem en broschyr om detta efter att jag redan ansökt om kortet och börjat använda det. Några dagar senare hade jag 5000+1000 extra poäng på coop-kontot. Med andra ord behövde inte jag någon speciell blankett eller liknande.

Amex+Betalo+Coop var verkligen en trevlig kombination just för att den gjorde Sas Amex så mycket bättre. Men att det var lite för bra för att hålla i längden var uppenbart och blev ännu mer uppenbart för mig nu. [..]
Jag pratade med en kvinna på Coops kundtjänst idag och passade på att fråga om detta. Hon menade att det var Betalos val att spärra AmEx (vilket väl också har nämnts i tråden?).

Hon berättade även att de skulle bli hårdare mot att kortet används som företagskort "då det ju är ett kort för privatpersoner". Tydligen hade en del på "rätt stora företag" betalat in arbetsgivaravgifter och dylikt via sitt Coop-kort. Inte helt oväntat att vissa alltid ska ta saker och ting lite väl långt...

Hon berättade även att de skulle bli hårdare mot att kortet används som företagskort "då det ju är ett kort för privatpersoner". Tydligen hade en del på "rätt stora företag" betalat in arbetsgivaravgifter och dylikt via sitt Coop-kort. Inte helt oväntat att vissa alltid ska ta saker och ting lite väl långt...

Finns det kryphål kommer folk att utnyttja dom. Är ju en verklighet som t.ex världens skattemyndigheter kämpar mot varje dag. Tror dock inte det kommer drabba oss vanliga användare i nuläget, var väl därför de satte upp spärren på 100k/månaden med Betalo. Att kunna betala räkningar för 100k kostnadsfritt och samtidigt få poäng är fortfarande en riktigt bra deal enligt mig. Sen att de spärrar Amex som mottagare kan man ju tycka är tråkigt, men som jag skrev tidigare, det var ju för bra för att vara sant...

Trist om man nu inte kan betala amexräkningen med coopkortet och få poäng, hade precis tänkt skaffa kortet.
Men kan man inte betala räkningar, ränta, m.m med amexkortet på betalo och få EB-poäng?

Trist om man nu inte kan betala amexräkningen med coopkortet och få poäng, hade precis tänkt skaffa kortet.
Men kan man inte betala räkningar, ränta, m.m med amexkortet på betalo och få EB-poäng?
Det kan du, mot avgiften på 2,5% (tror jag det var) av beloppet...

Toppen