Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Kanske ändå vi ska dra iväg ett mejl till resp företag och meddela att vi är ledsna över detta? Även om det inte förändrar beslutet kan det vara en poäng att synliggöra för beslutsfattarna att vi är många som har uppskattat samarbetet.
Helt rätt! De som är på, gilla Roger007s inlägg så har vi koll på hur många vi är som skickar en liten men tydlig signal vad vi tycker. Vilken e-post ska vi använda?

Kom igen City Gross, täck hålet i marknaden :cool:
Röstar Axfoods jag! Dom äger väl en liten bit av City Gross?
Hade gärna sett ett samarbete där det är kopplat till eurobonus everyday med 5p/100:- istället för att samla poäng och överföra.
Kan tänka mig 2-3p/100:- om det innebär att jag slipper poängtrappor som jag sällan klarar mig speciellt högt upp på när man bor 2 personer i ett hushåll och spenderar en del pengar ute på resturang.

Trist... Men som andra sagt så kan man nu byta tillbaka till butiken jag hellre handlar ifrån :) Bara att växla direkt för det finns väl ingen som helst anledning att tro att det kommer en kampanj innan avslut?

Vi vet ju inte varför de bryter med sas - det behöver ju inte bara miljöprofilen, det kan ju lika gärna vara något kommersiellt.

Men om det är miljöprofilen så är det väl inte omöjligt att de bryter med tui också. Blir ju inte nödvändigtvis samma datum baserat på när avtalen går ut ocj liknande.

Synd oavsett. Man minns med glädje tiden när Coop mastercard hade noll avgift på betalo och man kunde växla in de resulterande poänghögarna till eb. Nu försvinner det sista. Själv bröt jag mer eller mindre med Coop för något år sedan när de ändrade vilken butik de körde ut till mig från och den nya butiken alldeles uppenbart packade tredjesortering av alla varor till folk som beställde hemkörning - aldrig mer än 1-2 dagar kvar på hållbarhet, och ofräscht både frukt och grönsaker.... (förutom de frysta Xtra varorna på kampanj då...)

Kom nu inte har och var logisk och resonabel när forumet är mitt uppe i en hatvåg! :)

Frågan är ju om någon räknat på vad det kostat att handla på Coop inkl alla extra planering och restid, jämfört med att bara handla någon annanstans och köpa poängen rakt av.

@Rickard_O Bra förslag! Alla tre Axfood kedjor; Hemköp, Willys och Citygross via Everyday hade varit det absolut bästa!

De lär väl öppna upp ännu fler butiker framöver också då de tar över nedlagda Coop butiker. Blir då Inte den första kedjan som får stora problem efter avslutat partner samarbete.

Enda motivationen personligen gå dit med i princip samma gångavstånd till Ica eller Willys var just poängen. Skönt slippa dem bara vi får en ny partner.

Kom nu inte har och var logisk och resonabel när forumet är mitt uppe i en hatvåg! :)

Frågan är ju om någon räknat på vad det kostat att handla på Coop inkl alla extra planering och restid, jämfört med att bara handla någon annanstans och köpa poängen rakt av.
I Visby ligger Maxi och Stora Coop bredvid varandra och mina matkassar har legat i typ samma prisnivå när jag gick från Maxi till Coop så för min del var poängen avgörande. :)

Toppen