Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Hur ser det ut för er som hade problem med icke-registrerade poäng - har det löst sig för er? Väntar fortfarande på ca 30 000 poäng som saknats i snart 6 månader (-"Vi utreder saken"...).

Hur ser det ut för er som hade problem med icke-registrerade poäng - har det löst sig för er? Väntar fortfarande på ca 30 000 poäng som saknats i snart 6 månader (-"Vi utreder saken"...).

När det gäller saknade poäng från köp via Klarna löste kundtjänst detta tämligen omgående efter det att jag hade skickat in utdrag från faktura (kreditkortsfakturan dvs.).

Fick mina saknade poäng och en bonus - redovisades i klumpsumma.

Jag behövde inte skicka in något mer underlag än exakta datum och belopp, så fixades det på 3-4 dagar.
Jag hade hoppat att jag skulle slippa ta tag i den uträkningen. Det är ju lagom smidigt att få fram inköp från december 2014-maj 2015 på Coops hemsida. Tror det får bli ett sista försök med ett samtal till kundtjänst..

@ahh jag har varit i kontakt med de 2 ggr vid olika tillfällen. De har varit väldigt noga med att man skall skicka underlag. Därefter har de fixat det på 1-2 dagar, dock utan att höra av sig igen ena gången.

Edit: Underlag = skärmdumpar från deras egna sida. Jag tog upp poänghistorik och kontoutdrag sida vid sida och tog skärmdumpar.

Har precis avslutat ett liknande ärende som nämnts av föregående skribenter.

Skickade in en claim den 9 oktober.
Fick svar att jag ska skicka underlag den 12 oktober.
Skickade underlag den 14 oktober.
Poängen plus kompensation (klumpsumma) ramlade in 22 oktober.

Ok, det är märkligt att jag bara fått svaret att det utreds på någon annan enhet medan man efterfrågat underlag från er. Samtal till kundtjänst får det bli! Tack för svar!

Pratade med kundtjänst. Den trevliga kundtjänstpersonen bad mig vänta för att kontrollera med sin kollega som har haft de tidigare kontakterna i ärendet. Det skulle absolut inte ta så lång tid och jag skulle absolut inte behöva komma in med några uppgifter. Senast på måndag skulle jag få svar. Till saken hör att jag föreslog en uppskattad klumpsumma för att få saken ur världen, inget svar på det. To be continued..

Novisfråga:
Coop-kortet står på min sambo men vi samlar alla Eurobonus-poäng på mitt konto.
Till årsskiftet kommer vi ha cirka 140 000 medmera-poäng. Kan min sambo välja att konvertera till Eurobonus och skicka poängen till MITT Eurobonus-konto, eller måste vi ordna ett familjekonto på Eurobonus först så att poängen automatiskt förs över till mig?

Kan min sambo välja att konvertera till Eurobonus och skicka poängen till MITT Eurobonus-konto, eller måste vi ordna ett familjekonto på Eurobonus först så att poängen automatiskt förs över till mig?

Du väljer (med en inloggning) vilket Eurobonuskonto poängen ska föras över till när du växlar från Coop, så hon kan skicka direkt till ditt konto.

Toppen