Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Återstår att se hur många som faktiskt bryr sig och hur många butiker som faktiskt behöver läggas ned. Jag tror iaf personligen att de är körda här i innerstan då det var enda fördelen.

Allt annat är på riktigt mycket sämre än konkurrenternas totala upplevelse, men återstår att se. De får gärna vara kvar för valfrihet men utan mig som kund.

Alla vi. Som dessutom handlar en del. ;)
Ja, men vi är ju en del av forumet. Att man tror att Coop skall behöva lägga ner alla sina butiker i ”innerstan” i valfri svensk stad låter i mina öron som man övervärderar hur många som ser växlingen till EuroBonus-poäng som enda USP för Coop.

Oavsett växling till EuroBonus så kommer jag fortsätta handla på Coop då jag upplever deras affärer här trevligare och bättre än konkurrenternas.

Om man vill komplettera med några tusen poäng för att komma till jämna tiotusental, vad har man då för alternativ?

Coop med matkonto
1000kr 1000p
2000kr 2500p
3000kr 5000p

Webhallen/Cdon ger 2p/kr, Lindex 4 och CareOfCarl 5, men hinner poängen komma in i tid?

Återstår att se hur många som faktiskt bryr sig och hur många butiker som faktiskt behöver läggas ned. Jag tror iaf personligen att de är körda här i innerstan då det var enda fördelen.

Allt annat är på riktigt mycket sämre än konkurrenternas totala upplevelse, men återstår att se. De får gärna vara kvar för valfrihet men utan mig som kund.
Kanske inte ska ta oss på för stort allvar vi som hänger ;)
Visst att vi kan påverka en viss del, men svårt att tro att vi är nära att stänga ner en butik tror jag tyvärr inte!

Vi är nog på tok för få här för att någon butik skulle behöva slå igen och kunna peka på just EB-samarbetet som orsaken... men det är klart att vi påverkar lite på marginalen, och Coop går ju rent generellt inte så bra (vissa butiker är så klart bra och kommer fortsätta vara bra även framöver).

Jag väljer att se det som en befrielse, nu kan jag äntligen handla där jag "egentligen" vill igen, utifrån utbud, pris och "annat". En av mina lokala ICA har t.ex ett butiksunikt kort/program som tilltalar. Flera nivåer, den högsta nivån är ett svart kort som ger bl.a. Fasttrack genom bemannade kassor och en lounge där man kan sitta och ta en kopp kaffe och psyka upp sig inför storhandlingen :cool:

Jag tillhör med skaran som säger ”äntligen”. Nu slipper jag få halvtaskiga färska varor från online köp, slipper köpa en jäkla massa coop x-varor på kampanj, som jag ändå inte får några extra poäng för. Listan kan göras lång.

Toppen