Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Verkar som detta är officiellt nu:

Visa bifogad bild 174129
Undrar nu om jag kommer att få ytterligare ett CT steg för min köpta Biofuel, utöver min Meal Opt Out lr endast bonuspoängen ?

Gäller då att ha koll på antal CT steg man redan har samt hur många Meal Opt Out man väljer resten av medlemsåret. Man vill ju att de 5000 nivåpoängen hamnar på "rätt" sida av medlemsåret :)

Last edited:
Jeg valgte å stå over frokost på morgenflight til CPH, men siden de hadde lastet måltid til meg så ble jeg tilbudt dette og takket ja. Fikk steget likevel.

Troligtvis är detta den första av flera nya alternativ för att kunna kalla sig Conscious Traveller.
Jag tror också att man kommer att justera inköpen av medvetna produkter. Det är ju ganska långt ifrån hållbart att som idag okynnesköpa ullbollar och liknande.

Nya otydliga bud i appen: ”Be rewarded with more EuroBonus points” är allt jag får veta inför nästa resa.

Appen är otydlig, men på webben är det otydligt på ett annat sätt. När man bokar på webben kan man numera lägga till SAF, vilket uppges ge bonuspoäng (SAF påstås alltså inte längre ge nivåpoäng, som det aldrig blev nåt av med):

Skärmavbild 2026-04-11 kl. 18.20.48.png

Klickar man däremot på "Lägg till SAF" står det i stället om biobränsle och "Extrapoäng" (!).

Skärmavbild 2026-04-11 kl. 18.22.33.png

Det finns i alla fall inga hänvisningar alls till nivåpoäng längre vad jag kan se. Bortsett från det misslyckas SAS med att vara tydlig och korrekt i sin kommunikation precis som vanligt. Jag vidhåller att SAS behöver anställa korrekturläsare.

Kan tillägga att mitt ärende jag la till guldsupporten den 1/4 att jag inte fått nivåpoäng som det sa, där har det inte hänt något.

Kan tillägga att mitt ärende jag la till guldsupporten den 1/4 att jag inte fått nivåpoäng som det sa, där har det inte hänt något.
Jag fick inte heller några nivåpoäng och jag hade appen uppdaterad när jag beställde och där stod det tydligt 1 nivåpoäng per SEK. Så jag gjorde en anmälan också nu, men jag har inte så stora förhoppningar.

Toppen