Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

ac87438361c226aab11940cbba12fc42.jpg

Inbjudan till trevligt event för medvetna resenärer. Tyvärr väntade jag hela 9 minuter efter mailet skickades så alla platser för Arlanda var slut, så jag är nu på väntelista.

Någon som har fått en plats?
Trist att inte "alla" hinner få mailet innan platserna tagit slut. Mitt mail lyser ännu med sin frånvaro.

Inbjudan till trevligt event för medvetna resenärer. Tyvärr väntade jag hela 9 minuter efter mailet skickades så alla platser för Arlanda var slut, så jag är nu på väntelista.

Platserna slut även innan du fick mailet. Damp ner i min epost-låda kl 13.01. Blev väntlista för mig omkring kl 13.09.

Samma problem. Ringde för några veckor sen, tyckte märkte inte att jag fått några fler poäng, så för några dagar sedan mailade jag diamantsupport också. Fick följande svar nu idag:

Får försöka se om det går att räkna ihop totalen (antar att jag kan summera allt sedan senaste årsbryt) senare idag, för att dubbelkolla att detta stämmer.
Kan uppdatera att jag nu har fått ”missing biofuel” i aktivitetslistan. Tog cirka 1 månad.

ac87438361c226aab11940cbba12fc42.jpg

Det som jag reagerar starkast på är att så få av EB medlemmar verkar engagerade bara dryga 14 tusen av flera miljoner. Riktigt illa, säkert ytterligare en anledning att bio biljetterna försvinner.

Ni som fått mejlet, har ni redan kvalificerat i år?

Vad gäller 14,000 så ifall de bara räknar de som kvalificerat sig i år så tror jag den siffran kommer mer än dubblas innan årets slut. Delvis pga att alla som ligger med 1-5 steg lätt får in resten med ungefär bibehållt resemönster, plus alla de som väntar in nytt EB kvalificeringsår så poängen går till det nya året. Som jag: 7/10 steg, och håller igen då jag redan är EBD.

Det som jag reagerar starkast på är att så få av EB medlemmar verkar engagerade bara dryga 14 tusen av flera miljoner. Riktigt illa, säkert ytterligare en anledning att bio biljetterna försvinner.

Vad är incitamentet att delta tycker du?

Jag tycker tvärtom, att 14000 deltar i något som inte har något som helst incitament utöver en stämpel och en handfull statuspoäng är ganska uppseendeväckande. Roligt för SAS, de behöver verkligen inte anstränga sig öht och får ändå engagemang.

• Gilla
Reactions: pep
Toppen