Reglerna säger ett steg per PNR (dock så får alla passagerarna vars ett steg även vid enbart ett block). Men om man köper innan utresan och sen igen efter utresan men före hemresan så kan man få två steg.Om man har en T/R biljett kan man få mer än 1 steg genom köp av biobränsle? Vad jag kan se är det bara möjligt att köpa biobränsle till resan som helhet, inte separat, dvs 1 för utresan och 1 för resan hem.
Gäller det här fortfarande att 1 beställning med flera CT produkter ger så många steg som antalet CT produkter i beställningen?Jag beställde lite medvetna tvättprodukter i januari (ett paket ullbollar, 3 paket tvättmedelslappar, och en "scent booster", totalt fem produkter alltså).
Nu såg jag att jag fått in steg (se bild nedan) för dessa, men bara 4 steg, och scent booster saknas.
Skickade denna screenshot (och en där min beställning visades) till Diamondmailen och bad att få sista steget också. Fick föredömligt snabbt svar, men de svarade dock att det kan ta upp till 35 dagar att få in stegen och att jag skulle vänta tills den tiden gått och sen höra av mig igen. Jag är ju medvten om denna tid, men det låter ju osannolikt att stegen för olika produkter som beställdes och skickades samtidigt skulle bearbetas vid olika tid i ett CT-perspektiv.
Nåja, får väl vänta några dagar till och sen begära igen, och hursomhelst så lär jag nog få in fler steg än vad som behövs under året även utan denna...
Visa bifogad bild 162778
Ja, det stämmer, men om din kvalperiod går ut sista juni är du för sent ute.Gäller det här fortfarande att 1 beställning med flera CT produkter ger så många steg som antalet CT produkter i beställningen?
Jag blev osäker just för att det står senare här i tråden om man donerar poäng så måste man göra det 5000p åt gången, även fast jag vet att det är två skilda saker men vill vara på den säkra sidan.
Jag är ca 5800 baspoäng ifrån Diamond och min period går ut nu sista juni och har 7 steg kvar för CT så tänkte beställa 7 laundry sheets i en beställning isåfall och sen köpa resterande baspoäng för att nå Diamond
Visa bifogad bild 165658
Ah just det, det hade jag glömt , tack för påminnelsen!Ja, det stämmer, men om din kvalperiod går ut sista juni är du för sent ute.
CT-stegen kommer komma in först 30 dagar efter att ordern levererats, och även om stegen bakdateras till beställningsdatumet så krediteras de 5000 nivåpoängen först några dagar efter att du nått 10 steg - dvs någon gång i juli i ditt fall.
Ah just det, det hade jag glömt , tack för påminnelsen!
Antar att jag får försöka flyga in resterande poäng om jag vill nå Diamond , trodde inte jag skulle komma såhär nära
Är det inte 35 dagar efter beställningen?Ja, det stämmer, men om din kvalperiod går ut sista juni är du för sent ute.
CT-stegen kommer komma in först 30 dagar efter att ordern levererats, och även om stegen bakdateras till beställningsdatumet så krediteras de 5000 nivåpoängen först några dagar efter att du nått 10 steg - dvs någon gång i juli i ditt fall.
Jag fick mina 5000 CT-poäng exakt en månad efter datumet som jag gjorde min beställning.Är det inte 35 dagar efter beställningen?