Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Jag får för närvarande inte upp alternativet att kunna boka Go Bio eller Plus Bio, utan bara Go Light, Go Smart, etc.
Märkte det först när jag kollade biljetter ARN-OSL i slutet av april, men har nu testat lite olika destinationer och datum (alla med avgång från ARN) och Bio-biljettyperna dyker aldrig upp. Någon annan som har samma problem och/eller har sett detta tidigare också?
Produkten skrotas

Oh, det hade jag inte sett. Synd att jag inte bokade igår då...

Väldigt trist att de tar bort denna typ av biljett då det varit bästa möjligheten att få till någorlunda OK poängintjäning inom Europa.
I år kommer jag utan större problem kunna återkvala till EBD, men från och med nästa år blir det tuffare med nya regler för Amex Elite, inga 25% på statuspoäng, och ingen möjlighet till Bio MR...

EDIT: Nu läser jag sidan igen och det står ju "Tickets purchased on or after 17 March 2025 for travel up to 30 September 2025, will still be available.", så resor nu i april (som var det jag försökte boka) borde ju alltså fortfarande finnas som Bio....

Enligt länken är Bio-biljetterna skrotade från 1 oktober.

Det skrivs att det kommer fortfarande att gå att köpa Biobränsle som tillägg, men oklart om den kommer att ge bara Bonuspoäng (som biobränsle som tillägg idag) eller om den kommer att ge även Nivåpoäng (som Bio-biljetter idag).

Jag kan inte se någonting om detta under Conscious Traveller hos SAS. Där står det fortfarande att man kan köpa ”biobiljetter” för att samla stämplar, men som ni skriver verkar det inte finnas några sådana att välja längre… Minst sagt förvirrande.

Conscious Traveller är nog tyvärr inte högt prioriterat hos SAS, det lovades nya sätt att få in steg, andra "priser"... och det tog dem 2 månader att få upp en video?
Det kommer säkert stå fel info där hur länge som helst, men skulle gärna ha fått info i största allmänhet om att BIO-biljetterna försvinner.

Är väl ett steg till i arbetet att trimma ner antalet EBG/EBD. Nåt som efterfrågats av en del här på forumet.

• Gilla
Reactions: hco
Ja, det känns som en dålig gjort ändring hos SAS (som vanligt)...

Medan Go Smart Bio och Plus Pro Bio står fortfarande på webbsidan under Biljettyper (utan någon anmärkning eller kommentar) och medan det ska fortfarande gå att köpa såna biljetter för resor fram till 30 september (enligt SAS Sales Info) har de helt försvunnit från bokningsflödet...

Är det någon som vet om de har tagit bort den extra poängintjäningen om man lägger till biobränsle.
Jag ser inte någonstans att det skulle ge några extra poäng längre...

Är det någon som vet om de har tagit bort den extra poängintjäningen om man lägger till biobränsle.
Jag ser inte någonstans att det skulle ge några extra poäng längre...
Här står det fortfarande att man får 500 bonuspoäng per enhet biobränsle:

Toppen