Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Går att ånga köp av bonuspoäng. Om samma sak gäller nivåpoäng vet jag inte men kan vara värt att kolla upp.
Nej går tydligen inte att ångra köp av nivåpoäng
1738492790537.png

Rekommendationen är väl alltid att ha köp av nivåpoäng som sista utväg. Det går nämligen att göra i efterskott, dvs efter medlemsåret slutat och man upptäcker att poängen inte räckte till för att förnya nivån, köper man nivåpoäng som bakdateras.

Skärmavbild 2025-02-02 kl. 11.59.06.png

Rekommendationen är väl alltid att ha köp av nivåpoäng som sista utväg. Det går nämligen att göra i efterskott, dvs efter medlemsåret slutat och man upptäcker att poängen inte räckte till för att förnya nivån, köper man nivåpoäng som bakdateras.
Så det fungerar alltså även om man kommit några dagar in i den nya perioden? Har ju läst att poängen bakdateras men vågade inte chansa :)

Ja, fast det kan ju även hända att man vill höja sin status innan perioden är slut (om det är läge vill säga).

Beställde 10 produkter från SAS-shoppen den 1/1-25. Fick hem dom efter ca 10 dagar. Fredag kväll 31/1 kl 23.00 trillade de 5000 poängen in på kontot.

Det bitterljuva för mig i det här sammanhanget är att min intjäningsperiod slutar den 31/1 och den nya startar då 1/2. Perfekt kan man ju då tycka? :) Nej inte för mig som köpte en bra bit över 5000 nivåpoäng den 30/1 för att komma upp i EBD. Hade gärna sparat dom 5000 kr. Även om jag väntat med att köpa poängen till den 31/1 hade jag aldrig haft is i magen att väntat till en timme innan dagen är slut. Teoretiskt sett så ska ju nivåpoängen komma in direkt när man köper dom men det är SAS vi pratar om och det kunde lika gärna tagit några timmar.

Lessons learned - Om Concious Traveller finns kvar 2026 med samma upplägg som idag så måste jag beställa från SAS-shoppen ca den 20/12-25 för att mina poäng ska hinna komma in på kontot innan den 31/1-26.
Köper du från EuroBonus shop bakdateras stegen till beställningsdatumet, även om de kommer in på kontot först efter 30 dagar. Samma sak för alla andra goda gärningar också (biobränsle mm), allt dateras till datumet de utfördes.

Så vill du få att stegen ska räknas till det nya året måste du beställa från shopen tidigast 1 januari.

Någon som vet ifall man fortfarande kan få till flera biobränsle-steg genom att lägga till precis innan varje ben i sin bokning?

Funderar på ifall jag ska köra på
SEKPoäng
Tvättlappar (x9)9*114 = 1126 SEK1126p
Biobränsle (x9)9*100 = 900 SEK4500p

Så är 540 tvättar värt 226 kr och 3374p? :p

En fråga till er som gjort detta:
Om man köper 9 biobränslen för 9 olika resor så får man alltså 4500 bonuspoäng för själva köpet, och sedan när man sett filmen så får man även 5000 bonuspoäng och 5000 nivåpoäng för att ha uppnått 10 steg = Conscious traveller? Har jag uppfattat det korrekt?

Toppen