Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Jag kan bekräfta om några dagar när poängen/stegen trillar in för min hemresa ikväll.
Det indikeras att man kan lägga till det mellan varje ben. Jag har tidigare läst att det skall fungera att lägga till efter utresa före hemresa med 2x steg som resultat. Kan man lägga till det mellan benen också? Dvs. arn-cph-ord kan ge 4x steg vid rätt hantering?

Ja, det har du såklart. Trist att de inte svarar, och att det dröjer.

Men som jag skrev initialt, om det är viktigt för dig att nå conscious traveller i år så kan det vara en god idé att köpa det sista steget. Det kan troligtvis bli en utmaning att "få rätt" när det går emot de allmänna villkoren för tilläggstjänster. Om man tolkar villkoren så, det vill säga.

Lycka till! :)
Tog lite tid, men när jag kontaktade guldsupporten nu i januari så löstes problemet efter ett tag. De har nu krediterat ett extra steg 2024 så jag fick mina 10 steg och har även fått nivå och bonuspoäng för det hela. Har dock inte fått original routing credit ännu, men de tär mindre vitkigt, är så få poäng i sammanhanget, även om rätt ska vara rätt.

Slutet gott, allting gott...

Jag tänkte också på den jämförelsen. Tvättlapparna verkar en felsatsning för alla som faktiskt flyger. Förstår inte vurmen för tvättlappar nu. Förutom i fallet att man behöver 5k poäng för att förnya en nivå så snabbt som möjligt och inte har flyg inplanerat.
Kanske också om man jobbar mot EB guld utan att flyga så är ju 2 Amex och 9 paket tvättlappar vad som krävs, men jag har aldrigt riktigt förstått tjusningen i att ha ett EBG i byrålådan.
Beställde 1 paket tvättmedel i servettform för att slutföra stegen och blev beroende. Så satans skönt att slippa hålla på med flytande eller pulver som bara cloggar upp tvättmedelfacket. Har fortsatt köpa tvättservetter för att dom är överlägsna, tvätten kanske inte blir lika ren men maskinen blir det.

Jag flyger, men jag vill även ha rena kläder både när jag flyger och när jag är hemma. Tvättmedel är alltså något jag behöver köpa hursomhelst och detta tvättmedel i lappformat känns extremt smidigt för mig (dels när jag är hemma, men inte så dumt att ha med sig ett par lappar i väskan när man reser också om man skulle behöva nödtvätta något i handfatet på hotellet), så jag hade varit intresserad av dem även utan CT-programmet.

Allt detta dock med en brask(tvätt)lapp att jag ju faktiskt ännu inte har testat att använda dessa när jag tvättar (har precis beställt mina första), så jag vet inte om de ger likvärdigt resultat med traditionellt tvättmedel när det gäller att göra tvätten ren.
Du får rapportera här ! :)

Jag köpte bollarna förra året. I år köpte jag tvättmedlet (oparfymerat). nu väntar vi bara på att videon ska bli tillgänglig... :)
Måste ni titta på videon? Är det inte enklare att köpa 10 paket med bollar eller tvättlappar (istället för 9)? Är det inte kvalificeringen klar med det?

Måste ni titta på videon? Är det inte enklare att köpa 10 paket med bollar eller tvättlappar (istället för 9)? Är det inte kvalificeringen klar med det?
Du tycker 85:- är mer värt än 30sec video?
Du bör skatta dig lycklig om du kan fakturera 10200:-/h, riktigt avundsjuk faktiskt.
Hojta om du behöver en assistent, tvättar toalettstolar med tungan för den timpenningen...

Last edited:
Du tycker 85:- är mer värt än 30sec video?
Du bör skatta dig lycklig om du kan fakturera 10200:-/h, riktigt avundsjuk faktiskt.
Hojta om du behöver en assistent, tvättar toalettstolar med tungan för den timpenningen...
Om videon inte är publicerad och ni måste sitta och vänta på det, kan det kanske vara värt göra klar kvalificeringen, och kamma hem poängen. Sedan hur lång videon var hade jag ingen aning om.

Toppen