Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Den där videon som man ska titta på för att få sig ett steg - jag ser ingen länk varken i SAS-appen eller som inloggad på webben. Har sett olika bud om att en del kan titta på den och andra inte. Kan vi se något mönster?

Den där videon som man ska titta på för att få sig ett steg - jag ser ingen länk varken i SAS-appen eller som inloggad på webben. Har sett olika bud om att en del kan titta på den och andra inte. Kan vi se något mönster?
Jag trodde jag var den enda som inte kunde se den, men då är vi i vart fall två.

Jag har både "SAS for work" och en privat profil som jag får växla mellan. Det brukar ställa till problem. Har ni det också?

Appen (iOS): Länk till video ej synlig alls
PC (Windows 11): Länk finns men ngt fel i koden gör att knappen/plattan "Titta på video" försvinner från bilden med flygplansmotorn efter en halv sekund, gäller både Firefox och Edge.
iPad: Samma som PC med tillägget funkar heller ej i Safari eller Chrome.
iPhone: Samma som iPad.

Undrar om inte SAS felsöker själva just nu. Plötsligt fick jag ett lite annat utseende:

1735823811462.png

Det räcker väl med 9, eller pallade du inte kolla på filmen? ;)
Eller kan man inte få steg för filmen igen kanske?

Tycker det är lite skumt det verkar som man måste kvalificera direkt varje år, vore ju mer rimligt att det funkar som den vanliga statusen. Sen såklart att man inte får level poäng förens man åter-kvalificerar.
Men som jag tolkar det får man bara inbjudningar (till tex eventet på heart aerospace) om man kvalificerat. Ska man då beställa ull-bollar bara för att inte riskera att missa eventuella event? Annars tar jag det nog hellre på bio-biljetter under året.

Jag håller helt med. Visserligen så tog det några månader innan anmälningslänken till Heart Aerospace eventet skickades ut så det fanns en relativt god chans att hinna komma upp i 10 tillköpta biobränslen, men den generella känslan är ändå att man inte "vågar" vänta för att man riskerar att missa något och då köper man produkter istället. Det är ju ok ifall det är produkter som man ändå skulle köpa, men om det blir ett "okynnesköp" så har man ju egentligen bara bidragit till onödig konsumtion vilket ju faktiskt inte är miljövänligt.

Jag köper också mycket hellre till biobränsle, och långsiktigt så gissar jag att det också är SAS önskan och vilja.

Varför inte köpa en gåva för 5000eb som dessutom kommer tillbaka med nivåpoängen. Jag gjorde det och då gör vi även skillnad på ett fint sätt. :)

Därefter 8 legs med bio.
Filmen blir mitt sista steg beroende på vilken period jag behöver dem.

Kostnaden 800kr är småpengar i sammanhanget.

Toppen