Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Lite knepig sits för egen del. Skulle haft mitt sista steg vid köp av biobränsle för 3 veckor sedan men sas ställde in flighten och bokade om mig med Finnair istället.
Nu kan jag varken efterregistrera flighten hos ebretro pga något "internt fel" och concious travel steget för biobränsle kan de inte heller lägga in. Ska bli intressant att se om de löser detta innan julledigheten så man får sina 5k poäng och badgen för 2024.
Annars kan du ju donera 5 000 poäng för säkerhetsskull, så får du din bagde och nivåpoängen om behovet finns för det. Dock såklart tråkiga 5 000 poäng när du egentligen skulle fått det ändå.

• Gilla
Reactions: jsn
Hur är det med att köpa bio fuel till ut och hemresa? Jag köpte till båda men har fått ett steg reggat? Skulle jag köpt returen efter utresan var gjord?

Hur är det med att köpa bio fuel till ut och hemresa? Jag köpte till båda men har fått ett steg reggat? Skulle jag köpt returen efter utresan var gjord?
Jag trodde att jag skulle få 4 steg om jag köpte 4 stycken biofuel till en tur och returresa. Men jag fick två steg, så jag antar att man kan få ett steg per enkelväg.

Jag köpte all biofuel (4 st) innan start av utresan och på vägen ned till Paris var det mellanlandning, dvs totalt 3 flyg. För detta fick jag två steg.

Last edited:
Är det någon vänlig själ som kan tänka sig att flyga 10 segment med biobiljett och biofuel etc etc etc typ 1 januari och återrapportera om man får 5000 nivå- och bonuspoäng även vid kvalificering i 2025?
Jag har kanske lite lite grand överintecknat att jag ska få kunna få 5000 poäng från concious traveller innan mitt kvalificeringsår slutar 28 feb...

• Haha
Reactions: jsn
Annars kan du ju donera 5 000 poäng för säkerhetsskull, så får du din bagde och nivåpoängen om behovet finns för det. Dock såklart tråkiga 5 000 poäng när du egentligen skulle fått det ändå.
Behöver inte nivåpoäng så det är ingen issue i sig.
Men jag antar att de får efterregistrera detta på något sätt sen om de inte löser det i år.

Jag trodde att jag skulle få 4 steg om jag köpte 4 stycken biofuel till en tur och returresa. Men jag fick två steg, så jag antar att man kan få ett steg per enkelväg.

Jag köpte all biofuel (4 st) innan start av utresan och på vägen ned till Paris var det mellanlandning, dvs totalt 3 flyg. För detta fick jag två steg.
Hur lång tid efter resan, kommer stegen in på kontot??

Först köper man för resan, när utresan är avklarad så köper man för hemresan också, då ska det registreras 2 steg.
Är det möjligt att köpa för andra benet av två på en hemresa. Hemresan startar 31/12, mellanlandning 1/1 och jag har kvalificeringsår = kalenderår. Antar att jag skulle behöva göra köpet under mellanlandningen isåfall, men det kanske inte går?

Toppen