Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

hco

Medlem
Notera även grejen att lägg till biofuel gäller alla på bokningen.

* Add Biofuel as a Travel Extra: you have the option to add Biofuel to your trip (in units of 20 minutes) when booking your flight or afterwards in Manage My Booking. All EuroBonus Members registered in the booking at the time of departure will earn one step no matter how many units of Biofuel were added to the booking.

Lade till 100 spänn (+500 extrapoäng) med biofuel på en bokning med två personer.

Fick ett helt steg (som förväntat) men dock bara 250 poäng. Det kanske står någonstans som jag missat. Trodde att jag skulle få alla 500 poäng men dom delades på alla på bokningen. Tur det inte var fler personer på den bokningen! =)
 

lillemannen

Medlem
Lade till 100 spänn (+500 extrapoäng) med biofuel på en bokning med två personer.

Fick ett helt steg (som förväntat) men dock bara 250 poäng. Det kanske står någonstans som jag missat. Trodde att jag skulle få alla 500 poäng men dom delades på alla på bokningen. Tur det inte var fler personer på den bokningen! =)
Japp delas på samtliga i bokningen

"EuroBonus-medlemmar tjänar 500 extrapoäng per köpt 20-minutersblock med biobränsle. Insamlade poäng kommer att fördelas jämnt mellan alla passagerare i bokningen som har angett sitt EuroBonus-nummer när den första etappen flygs."
 

lillemannen

Medlem
Och där kom 5000 baspoäng på kontot.
 

Attachments

  • Basp.jpg
    Basp.jpg
    132,5 KB · Visningar: 229

Thornado

Medlem
Och där kom 5000 baspoäng på kontot.

Har du koll på ditt poängsaldo före och efter denna transaktion?
Det är ju lite intressant att se att den faktiskt bokförs som baspoäng och inte statuspoäng, så frågan är ju om ditt poängsaldo med poäng du kan använda också ökade med 5000 poäng. Jag vet att det står att det ska ge baspoäng på hemsidan, men jag hade förutsatt att det i realiteten bara skulle handla om statuspoäng.
 

pswe

Medlem
Har du koll på ditt poängsaldo före och efter denna transaktion?
Det är ju lite intressant att se att den faktiskt bokförs som baspoäng och inte statuspoäng, så frågan är ju om ditt poängsaldo med poäng du kan använda också ökade med 5000 poäng. Jag vet att det står att det ska ge baspoäng på hemsidan, men jag hade förutsatt att det i realiteten bara skulle handla om statuspoäng.
Jag är helt säker på att det hos mig krediterats baspoäng som jag kan använda.
 
Toppen