Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

FFS

Medlem
Är det någon som vet när steg för boll-köp reggas? Jag behöver 5k baspoäng under januari.
Om jag beställer nu, tror ni det det går ihop då eller hamnar baspoängen på nästa period för mig?


Skickat från min Pixel 7a via Tapatalk
 

FFlash

Medlem
Köpte till biobränsle, landade i Finland en timme sen och nu är det efter midnatt men ingen uppdatering än i steg. Får kolla på morgonen om uppdateringen syns då
 

Jannes

Medlem
Köpte till biobränsle, landade i Finland en timme sen och nu är det efter midnatt men ingen uppdatering än i steg. Får kolla på morgonen om uppdateringen syns då
Enligt SAS kan det ta upp till 5 dagar.

35 dagar för köp i Eurobonusshoppen.
5 dagar för övriga.
Lättare med mileage run eller köp av baspoäng eller kombo av båda.
Jag får specificera lite här, dessa dagar gäller när de når ditt konto, men räknas f.o.m när man gjorde handlingen. Enligt SAS:
Det är det datum då du slutför varje steg som tas med i beräkningen, dvs. inte det datum då transaktionen registreras på ditt konto. Det är exempelvis den dag du reser på en Bio-biljett, tittar på videon eller köper en miljömedveten produkt i webbutiken som räknas och inte den dag då transaktionen nådde ditt konto.
Då är ju följdfrågan, ifall man köper ullbollarna idag och man har sitt EB-brytdatum i slutet på månaden, krediteras de 5000 baspoängen då bakdaterat, även om man väntar 35 dagar för att de ska noteras?
 

Thornado

Medlem
Det som är bra med att CT-kvalåret är på kalenderår och inte samma som ens Eurobonusår är ju att det vid behov kan vara möjligt att få in 2*5000 baspoäng via concious traveler i samma kvalperiod för Eurobonus.
Nu har jag förvisso feb-jan, så kan vara lite tight att hinna klara av 10 steg (och få dem registrerade) på en månad, men ger iaf ytterligare en möjlighet om man är lite kort om poäng i slutet av året.
 

Hachans

Medlem
Det som är bra med att CT-kvalåret är på kalenderår och inte samma som ens Eurobonusår är ju att det vid behov kan vara möjligt att få in 2*5000 baspoäng via concious traveler i samma kvalperiod för Eurobonus.
Nu har jag förvisso feb-jan, så kan vara lite tight att hinna klara av 10 steg (och få dem registrerade) på en månad, men ger iaf ytterligare en möjlighet om man är lite kort om poäng i slutet av året.

Haha, ja, jag har samma. Man har typ 9 dagar på sig! Men om det kniper borde man väl bara kunna bränna extrapoäng om man verkligen behöver.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Det som är bra med att CT-kvalåret är på kalenderår och inte samma som ens Eurobonusår är ju att det vid behov kan vara möjligt att få in 2*5000 baspoäng via concious traveler i samma kvalperiod för Eurobonus.
Nu har jag förvisso feb-jan, så kan vara lite tight att hinna klara av 10 steg (och få dem registrerade) på en månad, men ger iaf ytterligare en möjlighet om man är lite kort om poäng i slutet av året.
Vet vi att det kommer även nästa år med 5000 poäng?
Man kan i och för sig chansa på det och om det inte gör det så får man väl göra en MR….
Vilket i sig inte känns så miljövänligt….;)
 
Toppen