Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns ett flyg mellan GOT-CPH 6:55, dock hade jag helst sluppit åka så tidigt, jag såg att de verkar ha flyttat den ursprungliga tiden CPH - EWR till ARN -EWR kanske kan man boka om till dit istället om det nu finns platser

Det finns ett flyg mellan GOT-CPH 6:55, dock hade jag helst sluppit åka så tidigt, jag såg att de verkar ha flyttat den ursprungliga tiden CPH - EWR till ARN -EWR kanske kan man boka om till dit istället om det nu finns platser
Omöjligt för oss att svara på, det är nog bara ringa Tallinn och se vad de kan erbjuda.
Med största sannolikhet kommer ARN-EWR att slingas med ARN-LAX framöver och behöver då flytta avgångstid någon timme, troligtvis därför som tiderna har skiftat mellan CPH och ARN.

Rätt om poängen, men tänk på att bokar du andra bolag än SAS får du betala bränsleavgift (förkortas YQ) - Thai är notoriskt dyra vad gäller YQ så business till BKK hamnar på uppskattningsvis 4-5kSEK/person utöver poängen.
Bokade idag ARN-BKK-HKT tur och retur i C
2-4-1.
Kostade 3500 i skatt och bränsle per person och 340 för infant.

AmEx bad mig ringa "SAS i Tallinn" för mer information, SAS bad mig ringa "Amex i Tallinn".

Jag ringde 018-numret en andra gång och då bekräftade en annan telefonör att informationen från tidigare idag stämmer - "the validity has been extended", men han hade inte möjlighet att maila mig någon information kring detta. Han var dock tvärsäker, och sa att det inte kommer att ändras. Både AmEx och SAS i Sverige var av åsikten att "om Tallinn säger så så är det så". Jag har dessutom båda samtalen med Tallinn inspelade i mobilen.

Någon annan som har fått samma information? Eller någon med outnyttjad 2014-voucher som har lust att dubbelkolla (det kan ju vara av intresse även för fler).

Min sista voucher 2014 blev för övrigt utfärdad i början av december, kan det vara så att det blev mer än en månads fördröjning någonstans i processen?

Jag fick också samma svar när jag kollade och det verkar stämma eftersom jag fick igenom en 2-4-1 bokning ARN-HNL nästa år på vouchern. Däremot hade Tallin lagt på ett bränsletillägg på 2508 kr per biljett + 450 kr i skatt. Enligt experter här på forumet borde det inte varit något bränsletillägg. Vid samtal med Tallin bekräftade dom detta och bränsletillägget togs bort. Bara 450 kr t o r ARN - HNL är ett helt OK pris i C över Atlanten och F på Uniteds inrikes 767-400 med flatbed.

Jag fick också samma svar när jag kollade och det verkar stämma eftersom jag fick igenom en 2-4-1 bokning ARN-HNL nästa år på vouchern. Däremot hade Tallin lagt på ett bränsletillägg på 2508 kr per biljett + 450 kr i skatt. Enligt experter här på forumet borde det inte varit något bränsletillägg. Vid samtal med Tallin bekräftade dom detta och bränsletillägget togs bort. Bara 450 kr t o r ARN - HNL är ett helt OK pris i C över Atlanten och F på Uniteds inrikes 767-400 med flatbed.
Snyggt! Vilken rutt och andra bolag har du med i bokningen?

Snyggt! Vilken rutt och andra bolag har du med i bokningen?

Stämmer @jumbooze, SK ARN-EWR och sedan UA EWR-HNL. Blir långa inrikessträckor men det är ju flatbed i UA First/Business så det blir väl något sånär bekvämt. Recensionerna från FT över maten är inget lovande så det får väl bli Mhai Thai drinkar att fylla ut det med om UA fortfarande har med detta i sitt nuvarande sortiment.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen