Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

jumbooze

Medlem
Stämmer @jumbooze, SK ARN-EWR och sedan UA EWR-HNL. Blir långa inrikessträckor men det är ju flatbed i UA First/Business så det blir väl något sånär bekvämt. Recensionerna från FT över maten är inget lovande så det får väl bli Mhai Thai drinkar att fylla ut det med om UA fortfarande har med detta i sitt nuvarande sortiment.
Du får kompensera med glass till dessert
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Hade av någon anledning en 2-4-1 voucher sedan förra året och passerade nyligen 150k gränsen. Två frågor som någon hjälpsam person kan svara på ?

1. Hur snabbt dyker "vouchersna" upp i sas.se systemet efter att man passerat 150k ?
2. Hur ser man att man har två vouchers ?
 

DrKlas

Medlem
Hade av någon anledning en 2-4-1 voucher sedan förra året och passerade nyligen 150k gränsen. Två frågor som någon hjälpsam person kan svara på ?

1. Hur snabbt dyker "vouchersna" upp i sas.se systemet efter att man passerat 150k ?
2. Hur ser man att man har två vouchers ?

1. Om allt fungerar som det ska så dyker de upp inom några dagar.

2. Ring till Tallin på telefonnumret så står på voucherbrevet. De kan se hur många vouchrar du har och vilken giltighetstid det är för dem.
 

T_bone

Ny medlem
Long time reader, first times writer...

Tänkte bara se ifall det är någon som vet ifall det är möjligt att maila till Tallinn istället för att ringa? De gånger jag varit i kontakt med dem så har det dragit ut lite på tiden och tänkte om man kunde maila dem istället för att se om det finns några flyg de dagar man önskar för att sedan boka via telefon.
 

agehall

Medlem
Välkommen hit @T_bone! Får väl gratulera till att du har fått en 2-4-1 voucher och börjat titta på att använda den.

Jag vet faktiskt inte om Tallinn svarar på mail. Jag har aldrig sett någon e-post adress direkt dit, så jag misstänker att svaret är nej i praktiken.

Det är dock ganska enkelt att själv kolla om det finns platser så att man därefter kan ringa in och boka. Använd @Dr. Miles utmärkta guide [Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor för att se hur.
 

Alf

Medlem
Long time reader, first times writer...

Tänkte bara se ifall det är någon som vet ifall det är möjligt att maila till Tallinn istället för att ringa? De gånger jag varit i kontakt med dem så har det dragit ut lite på tiden och tänkte om man kunde maila dem istället för att se om det finns några flyg de dagar man önskar för att sedan boka via telefon.

Nej, tyvärr är det inte så enkelt. Jag har också efterfrågat denna service men den finns inte. Hade varit ett bra alternativ att skriva ner önskemålen och sedan fått svar. Tyvärr kan svaren också variera högst avsevärt beroende på vem man pratar med. Det är lite lotteri över det hela tycker ja. Det hade varit mycket bättre om SAS Sverige själv tagit hand om denna service. Men det kanske är en medveten satsning att det skall vara lite besvärligt.
 

MrShield

Medlem
Jag fick min första 2-4-1 voucher för ca. två veckor sedan, men den har fortfarande inte dykt upp i systemet när jag ska boka bonusresa.

Antar att det kan ta ett tag, men enligt de flesta inläggen i denna tråd brukar det gå på några dar. Jag avvaktar någon vecka till får vi se.
 

seat56f

Medlem
Gäller detta från dagen man får det, ex. 31-OKT-15 till 01-NOV-16 eller alltid 01-JAN-16- 31-DEC-16? Läste nånstans att BA Visa är det senare alternativet så därav frågan.

Ingetdera. Det var ditt första alternativ förr, men sedan ett tag tillbaka är det från datumet du får voucher till sista december året efter. Så om du t.ex. triggar idag är det från 30-SEP-15 till 31-DEC-16.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen