Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag kommer upp i 150 000 kr spend på mitt traditionella SAS AMEX den 30:e december 2014, kommer min 2-4-1 voucher då att gå att använda hos andra Star Alliance-flygbolag än SAS och ge mig 50% rabatt på en biljett? Och stämmer det att den kommer att vara giltig till den 30:e december 2015?
 
Last edited:
Stämmer det att mitt traditionella SAS AMEX automatiskt har konverterats till ett SAS AMEX Premium (jag har inte gjort någonting aktivt)? Vilket datum skedde detta? Om jag flyttar fram min 150 000 kr spend tills den 1:e januari istället, skulle min 2-4-1 voucher då gälla hela 2015 och 2016 istället?
 

NotRyan

Medlem
Stämmer det att mitt traditionella SAS AMEX automatiskt har konverterats till ett SAS AMEX Premium (jag har inte gjort någonting aktivt)? Vilket datum skedde detta? Om jag flyttar fram min 150 000 kr spend tills den 1:e januari istället, skulle min 2-4-1 voucher då gälla hela 2015 och 2016 istället?

Ja, det blev automatiskt Premium, vilket är samma kort som du haft tidigare, med förbättringar nu....
EDIT: SAS EuroBonus American Express® Premium Card | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Du kan inte vänta med att gå över 150.000 den 1 januari, då spenden nollas vid årsskiftet och du börjar intjäning till ny voucher då...
 
Last edited:
Ja, det blev automatiskt Premium...
Vilket datum skedde detta?
vilket är samma kort som du haft tidigare, med förbättringar nu...
Njae, det är ju inte enbart förbättringar, man får ju bara 15 (tidigare var det 20) Eurobonuspoäng för varje spenderad hundralapp.
Du kan inte vänta med att gå över 150.000 den 1 januari, då spenden nollas vid årsskiftet och du börjar intjäning till ny voucher då...
Nej, men om jag börjar om på ny kula i januari 2015 och lyckas spendera 150 000 kr under 2015 så gäller 2-1-4 vouchern jag får under hela 2016 också, eller hur?
 

NotRyan

Medlem
Vilket datum skedde detta?

Njae, det är ju inte enbart förbättringar, man får ju bara 15 (tidigare var det 20) Eurobonuspoäng för varje spenderad hundralapp.

Nej, men om jag börjar om på ny kula i januari 2015 och lyckas spendera 150 000 kr under 2015 så gäller 2-1-4 vouchern jag får under hela 2016 också, eller hur?

Jo, det är ju både den försämringen och förbättringar (30 poäng / 100 SEK på SAS, voucherns giltighetstid, 2-4-1 på hela Star Alliance).

Japp, vouchern gäller det kalenderår du fått den, samt hela kalenderåret efter...

Mvh
/NotRyan
 

NotRyan

Medlem
Last edited:

ekf

Medlem
Mja, jag letade upp snigelbrevet jag fick i oktober nu, det är tyvärr inte daterat så jag vet inte vilket datum det skickades..
Amex skrev:
..... Fr.o.m. den 1 november 2014 förbättrar vi därför villkoren för din poängrabatt. Vi ger dig både större valfrihet och ökad flexibilitet, samtidigt som du får möjlighet att utnyttja rabatten under en längre period än tidigare. Vi inkluderar också ett Extrakort utan extra kostnad. För att tydliggöra dessa nya förmåner byter vi namn på ditt kort till SAS EuroBonus American Express Premium Card. Nya förmåner, nytt namn. .....
Det följde även med nya villkor som började gälla 1 november.

Edit: Det stod även det gamla namnet online oktober ut så vitt jag minns

Edit2: När jag läser lite på inläggen du länkat till så inser jag att det mycket väl kan ha varit i september brevet kom. My bad, men officiellt bytte nog inte kortet namn förrän 1 nov...
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Mja, jag letade upp snigelbrevet jag fick i oktober nu, det är tyvärr inte daterat så jag vet inte vilket datum det skickades..

Det följde även med nya villkor som började gälla 1 november.

Edit: Det stod även det gamla namnet online oktober ut så vitt jag minns

Ja, dom nya reglerna började gälla då och offentliggjordes i oktober, men produkten rebrandades med samma regler i månadsskiftet augusti-september vilket var det frågan gällde (h*n frågade när h*ns SAS Amex blev Premium)...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen