Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det får nog bli till att ringa Tallin, och samtidigt sitta med datorn och plocka de vanliga platserna. Vi får se om det går. Tack för all feed back, återkommer med utfallet.

Det får nog bli till att ringa Tallin, och samtidigt sitta med datorn och plocka de vanliga platserna. Vi får se om det går. Tack för all feed back, återkommer med utfallet.

Henrik, du får nog snällt ringa in om jag tolkar din tanke rätt. Du bokar dig och din fru med 2-4-1 via Tallinn, sedan ringer du in till svenska Eurobonus och bokar dina barn och knyter erat bokningsnummer till barnens bokning. Detta iom att du inte kan boka barn utan vuxen via hemsidan.

Tack! Dras det några baspoäng från kontot? Det logiska vore att det inte görs så, men jag måste ändå dubbelkolla.

Nu tar vi det här igen. Baspoäng och extrapoäng är något man tjänar. När poängen väl är på kontot finns det bara poäng.

Hur många poäng du har på kontot har inget att göra med vilken status du har. Du kan mycket väl vara EBG med 0 poäng på kontot. Det enda som är viktigt är att du tjänat tillräckligt med poäng genom att flyga under ditt medlemsår för att nå status.

Har ännu inte lyckats hitta något vettigt i Business för vouchern i år. Senast 29 augusti måste resan vara avslutad och vi hade väl USA samt Tokyo som alternativ och att resa från 5 augusti och framåt. Innan dess blir det svårt att hinna med pga jobb och annat. Alternativet är att resa en snabbis själv, men det känns inte helt bra att lämna sambon hemma ännu en gång.
SAS sökmotor är ju rena härket mer än vanligt nu, som visar på platser som inte finns (se bilden). Man kanske ska dissa detta och spara poängen till en resa i F istället... :confused:

EB_EWR.JPG

Har ännu inte lyckats hitta något vettigt i Business för vouchern i år. Senast 29 augusti måste resan vara avslutad och vi hade väl USA samt Tokyo som alternativ och att resa från 5 augusti och framåt. Innan dess blir det svårt att hinna med pga jobb och annat. Alternativet är att resa en snabbis själv, men det känns inte helt bra att lämna sambon hemma ännu en gång.
SAS sökmotor är ju rena härket mer än vanligt nu, som visar på platser som inte finns (se bilden). Man kanske ska dissa detta och spara poängen till en resa i F istället... :confused:

Visa bifogad bild 23981

Rob74

Det verkar ha skett något med SAS sökmotor efter att de ändrat till Eurobonus 2.0. Tidigare så visade månadskalendern tillgängliga awardflighter som i själva verket i närtid redan hade bokats. Troligtvis berodde detta på att körningar/indexeringar eller vad man nu vill kallade det gjorde i batch eller liknande och därmed inte i realtid. Men vad som skett nu är att både månads och veckokalendern konstant visar platser som aldrig funnits tillgängliga för alla. Jag hävdar detta då jag under relativt hög frekvens undersökt saken. En teori är att dessa icke tillgängliga platser som visas på hemsidan är verket av möjligheten för Guld/Diamant att få awardplatser utifrån deras status. / alternativt att dessa datum är då Guld/Diamant tagit ut awardplatser.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen