Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett ganska utmanande upplägg ni kanske kan ge bra feedback på! Tänkte boka en 2-4-1 till USA i business åt undertecknad med fru. Vidare vill jag boka in våra två småttingar på samma resa, också business givetvis. Jag har ca. 170.000 poäng vilket täcker undertecknad, min fru samt vår ena knatte eftersom barn åker på 50% poängrabatt. Min fru har ca. 60.000 poäng som hon tänkte använda för att boka åt vår andra knatte (eftersom hon utnyttjar ena halvan av min 2-4-1).

Min fråga: Klarar Tallin av att boka ett sådant upplägg givet att det finns tillräckligt med platser i business? Säg till om jag ska förklara något ytterligare.

Att hitta 4 platser till USA i business är nog mer eller mindre bara att glömma. Du ska nog vara glad om du hittar 2 stycken om det inte är bokningar 11 månader framåt i tiden.

Samma gäller nog tyvärr till Asien. Jag spanade rätt frenetiskt på resor till Tokyo och hittade max 2 platser per avgång

Jag har tillräckligt för att täcka 2-4-1, så långt borde det gå. Dock undrar jag om Tallin kan lyckas få med barnens ordinarie bonusbokningar från två olika konton också, eller om jag måste boka dessa separat via vanliga awardbokningen. Det kostar ju en del att flytta poäng mellan olika konton, samt att risken för att någon plats faller bort under bokningens gång ökar.

En annan grej gällande 2-4-1, är det samma bonusplatser som används för denna som för ordinarie?

Avancerad konstruktion det här, den har gnagit i mig i månader...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen