Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,

Som många andra kämpar jag på för att hitta någon form av C ToR på longhaul men pust vilket jobb det är. Har en 2-4-1 som ligger och bränner i fickan och runt 100k poäng.

Fråga 1:
Om man hittar en C i "bonusresor som betalas helt med poäng" på utresan, och sedan en "delbetalad"

60k EB p ut enkel i C
33k EB p hem enkel i eco

Funkar detta? Dvs. att kombinera en enkel C med en enkel eco på hemresan, den första ut de "vanliga" och den andra ur "delbetalningsbiljett".

Fråga 2:
Är det bara på sas.se inne i detta elände jag kan hitta tillgänglighet? Har inte KVS men kan ANA, är osäker på tillförlitligheten för SK där dock.

Fråga 3:
Kan Tallin hjälpa en att hitta om man säger "Hej, fre till mån i C under en helg, valfri USA dest. under 2014" eller vill dom ha allt klart när man ringer?

Du kan inte kombinera delbetalade biljetter (cash+eb poäng) med 2-4-1 vouchern - det måste vara riktiga award-biljetter.

Jag tror tillförlitligheten för SK är hyfsad hos ANA. Om du tycker ANA är bättre att söka med, sök där först och verifiera sedan hos SAS.

Tallinn kan, i teorin, hjälpa dig. Problemet är väl att tillgängligheten är så dålig att man inte har någon aning om ifall de faktiskt kollat rätt eller om de bara säger att det inte finns plats. Jag skulle inte lita på dem utan se till att ha en färdig rutt när du ringer.

Hej,

Som många andra kämpar jag på för att hitta någon form av C ToR på longhaul men pust vilket jobb det är. Har en 2-4-1 som ligger och bränner i fickan och runt 100k poäng.

Sitter med samma bekymmer, och inte blev tillgängligheten bättre för att SAS startade en spontan rea :)

2-4-1 får du tyvärr inte blanda klasser i (dvs. antingen C ToR eller eco ToR). Du får inte heller använda den till enkelbiljetter.

Har nyss gjort min första bokning med AMEX voucher. Riktigt smärtfitt och mycket trevlig kontakt i Tallinn! Sulle bara vilja att det skulle vara lättare att hitta möjliga resdatum på SAS hemsida. Blir många sökningar innan man hittar det man vill! Hursomhelst blir det nu premiär i SAS business i september. 576 kr är prisvärt för två i till Chicago i Business!

Hej! Ny på det här men nyfiken hur du lyckades fixa businessclass för två t/r till Chicago? :) Ska precis boka min egen 2-4-1 voucher

Jag vill påstå att kärnan till att folk upplever platstillgången på long haul (US) som så pass dålig hos SAS är pga den ändring som gjordes 1 juni 2013. Ändringen från ekonomi/ekonomi extra/business till Go/Plus/Business medförde också att möjligheten till bokning av ekonomi extra(nuvarande plus) försvann vilket var 33% av samtliga awardplatser på long haul.

Mao platstillgången är 33% lägre nu än för ett år sedan!

Eh, jag är tveksam till att 33% av platserna var economy extra-platser. Har du någon källa på det?

Nej ingen officiell källa. Men vad jag antecknade så släpptes det vanligtvis 4/6/8 i de olika klasserna.
Nu(efter 20130601) när jag bevakat biljettsläppet (under en viss period från "första släpp") så har det varit än sämre i C där de verkat släppa enbart 2 st. hittills på många avgångar och släpper troligtvis de andra 2 kortare tid inpå avgången. De mindre attraktiva datumen däremot har det släppts 4 i C.

Det är som sagt bara mina iakttagelser och inget uttalande från SAS.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen