Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

henke12

Medlem
En luddig fråga:

Jag har 2 värvningar på G, Om jag säger upp kortet. Får jag fortfarande bonus?
Räknar inte med att nån har ett svar men kanske något varit i samma sits?
 

tic

Medlem
Du måste ha kortet kvar tills du fått värvningsbonusen överförd till ditt SAS-konto, men när den väl är överförd kan du förstås säga upp ditt Amex. Det är väl inget större problem, om det inte är så att du åker på en årsavgift till under tiden...
 

tic

Medlem
"Hängde på låset" till Tallinn och bokade ungefär den enda kvarvarande en-veckasresan i C i vår som jag kunde hitta ARN-ORD (i alla fall med direktflyg). Till SFO dit jag vill egentligen fanns förstås inget i C (så jag får komplettera med inrikes). Har sett skärmdump här på siten som visar att det funnits någon enstaka gång i alla fall. Är det någon här som sett det på senare tid? Lägger de ut C-platser två veckor innan ibland? Har kollat det då och då men inte sett något då heller.
 

tic

Medlem
Om man säger upp kortet efter det att årsavgiften är betald så sker återbetalning av resterande del - men man måste själv begära detta.

Aha, det visste jag inte. Jag väntade tills min period var slut innan jag sa upp mitt platinum (till förmån för SAS Amex), men då kunde jag gjort det tidigare alltså. Dock borde ju detta lösa henke12:s problem ifall det nu är en årsavgift som ligger fel till.
 

drW

Medlem
Har nyss gjort min första bokning med AMEX voucher. Riktigt smärtfitt och mycket trevlig kontakt i Tallinn! Sulle bara vilja att det skulle vara lättare att hitta möjliga resdatum på SAS hemsida. Blir många sökningar innan man hittar det man vill! Hursomhelst blir det nu premiär i SAS business i september. 576 kr är prisvärt för två i till Chicago i Business!
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen