Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Argumentet att 421 ges efter 150 så man borde få nåt mer om man handlar mycket funkar inte så bra hos AmEx...tills jag sa att då säger jag upp kortet och vips fick jag 600 kr på Stadium (min spending nästan 1 mille)./Per

HUACA:r norska numret nu men kommer bara fram till svenskor, som för övrigt är riktigt gröna. Känns som man lär upp dem under varje samtal (tom med enkla uppgifter som att leta platser segment för segment), och hela tiden sätter de mig på hold för att kolla med sin supervisor. suck. Sen så fort jag nämner 2-4-1 slutar de lyssna och upprepar att jag ska ringa Tallin. Vad har hänt med de fantastiska normännen? Snacka om service hos dem!

Vilka andra kort lägger ni över er spend på efter 150k? Enklast är väl att köra resten på amex platinum så man får membership reward points för resten?

Har inte orkat (jag vet, det är inte poängoptimalt och jag borde skämmas) skaffa även Amex EB men som jag fick det förklarat för mig så går alla membership rewards på mitt Amex EB till samma membership rewards som mitt platinakort. Är det inte så?

Du får ju inte Membership Rewards på SAS Amex, utan just EB istället. Du kan ju alltid omvandla MR-poängen från Platinakortet till EB, men det blir ju typ hälften (strax under) så många EB i den utväxlingen.

Jag är dock själv dålig, kör det mesta på mitt platinum och nästan inget på SAS Amex. Men 2014 ska jag ändra på det :)

Går det att boka en 2-4-1 låt säga Arlanda-Tokyo nu, för att sedan boka om den till Arlanda - Bangkok senare givet att jag har tillräckligt med poäng och att det finns tillgänglighet?

Dvs byta destination.

Trevlig helg!

Går det att boka en 2-4-1 låt säga Arlanda-Tokyo nu, för att sedan boka om den till Arlanda - Bangkok senare givet att jag har tillräckligt med poäng och att det finns tillgänglighet?

Dvs byta destination.

Trevlig helg!

Det blir ju ingen skillnad gentemot att avboka resan (vilket är möjligt) och boka en ny till Bangkok. Tillgänglighet och tillräckligt med poäng gäller ju där också. Skillnaden blir att du slipper ombokningsavgiften, förutsatt att du är EBG (väl?).

Dvs byta destination.

Trevlig helg!

Jag förstår inte syftet? Du får ju ingen bättre tillgänglighet på Bangkokflighten för att du bokat Tokyo innan? Men som nämnts tidigare så motsvarar det en avbokning och en ny bokning, vilket är tillåtet.

Jag förstår inte syftet? Du får ju ingen bättre tillgänglighet på Bangkokflighten för att du bokat Tokyo innan? Men som nämnts tidigare så motsvarar det en avbokning och en ny bokning, vilket är tillåtet.

Syftet är att ha en "backup" ifall det aldrig dyker upp någon tillgänglighet på den "nya destinationen" då vouchern går ut :)
Tack för svar OliT

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen