Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

fcx

Medlem
Är det någon som testat på senaste att boka online och applicera 2-4-1 efteråt? Tallinn har ju inte öppet många dagar nu kring jul och nyår...
 
Japp det funkade i somras. Första agenten menade att det inte gick, så jag tackade vänligt och ringde upp igen. Nästa agent fixade det direkt! Glöm aldrig den gyllene regeln, HUACA :)
 
Brukar det i regel räcka med att det finns en tillgänglig bonusplats i den bokningsklass man är ute efter och att man med 2-4-1 vouchern får en extra så att säga eller krävs det alltid att det finns minst 2 tillgängliga? Är det lönt att ens försöka när det bara finns 1 plats, dvs?

tokyo.png
 

fcx

Medlem
Brukar det i regel räcka med att det finns en tillgänglig bonusplats i den bokningsklass man är ute efter och att man med 2-4-1 vouchern får en extra så att säga eller krävs det alltid att det finns minst 2 tillgängliga? Är det lönt att ens försöka när det bara finns 1 plats, dvs?

Visa bifogad bild 22758

Tidigare i tråden har folk lyckats med det, men på senare tid har SAS sagt att det är "helt omöjligt" att ordna fram extra platser. HUACA?
 

palmen

Moderator
Det måste finnas 2 platser lediga för att det ska gå att boka, om de i Tallinn kan trolla fram en plats är väl dock en annan fråga men jag skulle inte utgå ifrån det.
 
För andra gången på kort tid så har det gått att blanda klasser (go och plus) på 2-4-1, och poängavdraget har blivit för mixed class, inte för den dyraste * 2. Har det bara varit tur, eller är det en medveten ändring?
 

Homer

Medlem
Att det alls går att boka Plus är ju en ändring.

Kring jul släppte de några till platser till SFO, i början av april, gick att stanna 2-3 dagar om man ville åka i C
 
Ursäkta, jag var otydlig. På grund av att en fjärde familjemedlem har RTL i april så blir det inga längre resor på något år för familjen. Så vi väljer alla fyra att flyga till Ryssland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen