Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka andra kort lägger ni över er spend på efter 150k? Enklast är väl att köra resten på amex platinum så man får membership reward points för resten?

Är nog inte så många som tycker att det är värt pengarna med amex platinum. Lägger i stort sett allt på BAVisa(2-4-1 blir det där oxå) men även en del på amex platinum, oftast då jag använder deras tjänster vilket händer ganska ofta.

Svaret finns säker bland de 97 sidorna, men jag frågar ändå :)
Kan man använda Eurobonuspoäng från två konton (båda reser) eller är det enbart kontot som är kopplat till Amex 2-4-1 vouchern?

Vilka andra kort lägger ni över er spend på efter 150k? Enklast är väl att köra resten på amex platinum så man får membership reward points för resten?

Jag har lagt det mesta på Diners eftersom det ger mest poäng. Dessutom är det enkelt att förhandla bort årsavgiften på Diners så det kortet blir gratis om man inte har EBG status.
Jag tycker Amex åtminstone borde återgå till den gamla ordningen med två nivåer på sin 2-4-1 voucher då blev det dessutom lite fler platser på långlinjerna att tillgå om man uppnår den högre nivån.

Ett alternativ vore om AMEX ökade mängden poäng per 100kr efter 150 000kr-gränsen. Exempelvis 30p/100kr för spend över 150k. Det skulle iallafall få mig att fortsätta. Nu kör jag också mycket diners efter 150kgränsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen