Lyckades efter lite strul boka 2 platser i business till New York från Köpenhamn i september. Jag hade tittat på Sas hemsida för att se möjliga dagar då det skulle finnas lediga platser och hittat drygt 5 avgångar som passade oss. När jag pratade med Tallinn gick det inte att boka någon av dessa dagar, då det enligt dem inte fanns några lediga platser i business. Tallinn hänvisade till Sas hemsida för tillgänglighet av lediga platser. Jag berättade då att jag var inne på Sas hemsida, samtidigt som jag pratade. Jag skickade då print screen på lediga flyg på de dagar jag ville åka. För säkerhets skull bokade jag då resan på 2 andra dagar som Tallinn hittat. Hemresan som de hittade, fanns det enligt min skärm inga lediga platser på....
Tallinn kunde inte förklara varför det skiljde sig åt mellan det jag såg på skärmen och det som Tallinn såg på sin skärm. Men de lovade att återkomma. Inom någon timme fick jag ett mail där de beklagade den felaktiga informationen på hemsidan.
Dock eloge till Tallinn som gjorde det bästa av situationen, återkopplade snabbt och försökte lösa det på ett bra sätt. Enligt personen som jag pratade med i Tallinn så kan man numera mixa klasser, vilket enligt henne är nytt. Fortarande dock inga platser på plus. Även om det löste sig bra till slut så kanske man kunde önska att det vore lite tydligare med tillgängligheten på dessa resor.