Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som sagt, jag anser att FB-sidan är en officiell kanal för SAS, och jag tycker att man måste kunna lita på den information som lämnas där.

I det här fallet är det dock förmodligen så att den information som lämnats är felaktig.

Hur SAS hanterar denna kommunikationsmiss återstår att se.

O.T, det var jag som skrev inlägget på FB. Som det mycket väl tydligt står så gäller erbjudandet på en SAS flygning. Men det tolkar jag som en SAS metall. Så helt vad Dr. Miles säger.
Men, SAS har av någon anledning valt att kommunicera ut via sin FB sida. Så här är det till deras nackdel om den person som svarade på mitt mejl inte är påläst nog. Dubbla budskap från SAS vill säga. Som ni ser i inlägget så "beklagade" jag mig över bristen utav C klass biljetter och ställde då rakt-upp-och-ner frågan om jag med min Amex voucher kunde använda den med 50% pöängrabatt även för Star Alliance bolag. Svar återstår att se.

Tja, SAS FB-crew kan ju säga vad de vill. Det är fortfarande vad folket i Tallinn säger som avgör hur vi kan boka. Så jag tänker inte hålla andan och sätter förväntningarna lågt så slipper jag bli besviken.

Som sagt, jag anser att FB-sidan är en officiell kanal för SAS, och jag tycker att man måste kunna lita på den information som lämnas där.

I det här fallet är det dock förmodligen så att den information som lämnats är felaktig.

Hur SAS hanterar denna kommunikationsmiss återstår att se.

Självklart är det villkoren som trots allt gäller oavsett vad som sägs av någon individuell person på kundservice. Dessutom skall väl frågan ställas till AMEX kundservice och inte SAS? AMEX ger väl ut villkoren om än i samarbete med SAS?

Last edited:
Har jag missat någonting eller är det inte så att man bokar de vanliga awardplatserna med 2-4-1 vouchern? För när jag kollar på vanliga awardplatser på SAS hemsida så finns det ju gott om platser i business när jag vill resa. Jag är ju dock relativt flexibel på datum då jag oftast bokar privata long-haul flygningar många månader i förväg och kan då planera arbetet runt resan oavsett vilka datum jag reser.

Tänkte mest på att många klagar på tillgången på biljetter i business. Det kanske har att göra med flexibiliteten?

Har jag missat någonting eller är det inte så att man bokar de vanliga awardplatserna med 2-4-1 vouchern? För när jag kollar på vanliga awardplatser på SAS hemsida så finns det ju gott om platser i business när jag vill resa. Jag är ju dock relativt flexibel på datum då jag oftast bokar privata long-haul flygningar många månader i förväg och kan då planera arbetet runt resan oavsett vilka datum jag reser.

Tänkte mest på att många klagar på tillgången på biljetter i business. Det kanske har att göra med flexibiliteten?

Det stämmer, det är de "vanliga awardplatserna.

Jag tycker det verkar som att SAS just släppt en hel del awardplatser framöver också. Tillgänglighet är ju en färskvara, så bara för att vi klagade på den förra veckan, behöver inte tillgången fortfarande vara dålig och vice versa.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen