Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst låter det bra, men kunskapen är väldigt varierande bland SAS kundservice. Dessutom så börjar han med att hänvisa till vilkoren och där står det SAS-destinationer.

Jag tror vi skall försöka fokusera på att få till så att Plus går att boka på long haul igen. Det skulle innebära att trycket lättar rejält på C.

Här är de aktuella villkoren:

"Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en EuroBonus-resa från Skandinavien till valfri SAS-destination i hela världen. När du som SAS EuroBonus American Express Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Förmånen är giltig i 12 månader från brevets utskriftsdatum. Denna period kan inte förlängas. Erbjudandet gäller för en tur-och-retur EuroBonus-resa där utresa och hemresa sker i samma klass, och kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer. Erbjudandet gäller ej för enkelresor eller ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan endast erhållas en gång per kalenderår. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år. Poängrabatten kan ej kombineras med andra erbjudanden. För fullständiga EuroBonus medlemsvillkor"

Texten från en officiell källa för svenskt SAS EB Amex. Med andra ord, det har inte ändrats.

SAS skrev:
SAS EuroBonus American Express Consumer Card Sweden

Airline flight benefits - updated November 6th, 2012

The task for EB Support BTS/TLL is to book AFB (Airline Flight Benefit) award tickets. All other questions about the cobranded payment card, should be handled by American Express. A co-branded cardholder that has a spend of at least SEK 150 000 on the co-branded payment card in a calendar year, will receive a 50% discount on one flight award with the following restrictions;
  • Member will receive a letter from American Express informing him about the discount immediately after reaching the spend threshold of SEK 150 000, and then has to both book and fly on the discounted flight award within 12 months. The award can be booked when the letter from Amex has arrived in member’s mailbox..
  • Valid on SAS flights only
  • Only valid for up to 2 passengers
  • The origin has to be a Scandinavian country
  • Not possible to mix classes
  • Can not be used on open jaw
  • Only valid for round-trip flight awards, i.e. not valid for one-way flight awards, and not valid for revenue tickets purchased with points

Vad är din källa?

"SAS-destination" stod det ju tidigare ett tag vilket senare ändrades. Jag skulle bli förvånad om den formuleringen kommit tillbaka..
Det står såhär: Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en valfri EuroBonus-resa med SAS från Skandinavien.

Glömde tillägga att jag själv lyckats med detta tidigare så jag vet att det har fungerat. Lyckades hitta en ny C resa i stället så det löste sig men det är ju duktigt störigt att man inte kan boka när Tallinn inte har öppet. Så lätt är det ju inte att hitta bra resor.
Jag blev onekligen lite snopen själv av att det gick så lätt. Det är väl som så många säger här att det beror på vilken agent det är. Jag hade bokat med "riktiga" poäng ca 2 månader före. Än så länge ligger bokningen kvar och även de krediterade 100000 poängen. Du får väl på det igen och hoppas på att turen är med dej.

Texten från en officiell källa för svenskt SAS EB Amex. Med andra ord, det har inte ändrats.

Nja, jag skulle nog, rent formellt, även betrakta SAS FB-sida som officiell. När dessa två officiella källor står mot varandra tror jag dock att FB-sidan får vika ner sig (men hoppas på det motsatta).

Fortsättning lär följa...

Nja, jag skulle nog, rent formellt, även betrakta SAS FB-sida som officiell. När dessa två officiella källor står mot varandra tror jag dock att FB-sidan får vika ner sig (men hoppas på det motsatta).

Fortsättning lär följa...
Problemet med personalen som jobbar på Facebook eller andra social media inte nödvändigtvis vet om reglerna därför kan man inte lita på det riktigt.
Texten som jag citerade är hämtad från SAS intern (och även extern kontakt med resebyråer) hemsida och det är de texterna som personalen i Tallinn kan läsa.

Svar från SAS idag på FB. Jag tolkar detta så att om SAS inte flyger sträckan då kan du använda AMEX voucher t.ex. till Johannesburg med LH.

Hej Mattias. All info om regler och villkor står i erbjudandemailet.
Det går inte att kombinera olika klasser. Gällande att resa med andra bolag inom Star Alliance så är det möjligt om det finns plats och SAS inte flyger på sträckan. Ha det bra // Jim

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen