Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde Tallin i förra veckan för att just applicera en voucher på en redan gjord bokning (sen ett par veckor tillbaka). Jag fick blankt nej och det första agenten sa att dom endast gjorde det om det var en bokning som var lagd samma dag. Tänkte kanske att det var agenten som inte visste så jag ringde upp på nytt och fick återigen nej och denna agent sa att det inte gick på redan befintliga bokningar oavsett om den var bokad i dag. Någon annan som råkat ut för detta?

Du kan ju boka dessa båda platser om du har poäng så det räcker. Sedan kan du ringa Tallin och lägga in din 2-4-1. Jag bokade två platser i C till SFO någon månad innan jag fått min Amex 2-4-1. Sedan ringde jag Tallin och la in min Amex, gick till min förvåning hur bra som helst och min ena resa krediterades en minut senare.

Ringde Tallin i förra veckan för att just applicera en voucher på en redan gjord bokning (sen ett par veckor tillbaka). Jag fick blankt nej och det första agenten sa att dom endast gjorde det om det var en bokning som var lagd samma dag. Tänkte kanske att det var agenten som inte visste så jag ringde upp på nytt och fick återigen nej och denna agent sa att det inte gick på redan befintliga bokningar oavsett om den var bokad i dag. Någon annan som råkat ut för detta?

Är väl nån flitig medarbetare på SAS som surfat runt här och stängt igen kryphålet...

Jag blev onekligen lite snopen själv av att det gick så lätt. Det är väl som så många säger här att det beror på vilken agent det är. Jag hade bokat med "riktiga" poäng ca 2 månader före. Än så länge ligger bokningen kvar och även de krediterade 100000 poängen. Du får väl på det igen och hoppas på att turen är med dej.

Frågan är om man kan räkna med att svenska 2-4-1 också uppgraderas till att gälla hela Star Alliance. Norska SAS Amex verkar vara ett platinumkort och det svenska är väl ett guldkort om jag inte missminner mig? Då borde det ju finnas en viss skillnad i hur långt Amex är beredda att gå med 2-4-1-biljetterna.

Allra helst hoppas jag att jag har helt fel och att även vi i Sverige får ta det av det utökade 2-4-1-erbjudandet men i värsta fall så är ju ändå det positiva att 2-4-1 på SK-metall avlastas om norrmännen kan välja fritt inom Star med sina 2-4-1-biljetter.

Någon som vet hur det funkar i Danmark?

Idag på SAS Facebook-sida står som svar på frågan om 2-4-1 kan utnyttjas på andra *A-bolag:
"Gällande att resa med andra bolag inom Star Alliance så är det möjligt om det finns plats och SAS inte flyger på sträckan."

Idag på SAS Facebook-sida står som svar på frågan om 2-4-1 kan utnyttjas på andra *A-bolag:
"Gällande att resa med andra bolag inom Star Alliance så är det möjligt om det finns plats och SAS inte flyger på sträckan."

Ja, det är ju högintressant om det skulle vara så. Dock litar jag inte riktigt på denna Jim som svarat.

SAS_AMEX_facebook_12nov_2.jpg

Har dom sagt det så!

Attachments

• SAS_AMEX_facebook_12nov.jpg
    SAS_AMEX_facebook_12nov.jpg
    18 KB · Visningar: 534

Hmmm, det här kan ju bli hur bra som helst, får man rabatt på sträckor SAS inte flyger? Snacka om kovändning...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen