Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det verkar som att SAS just släppt en hel del awardplatser framöver också. Tillgänglighet är ju en färskvara, så bara för att vi klagade på den förra veckan, behöver inte tillgången fortfarande vara dålig och vice versa.

Okej. Jag kollade idag på både NY i mars och Peking i September och det såg ju relativt lätt ut att hitta datum att resa på. Kanske bara var en tillfällighet då.

Ja det verkar ha släppts bättre nu de senaste veckorna än vad jag har sett på länge, saknar dock chansen att få ta en resa till San Francisco. Men det kommer kanske.

Förra hösten flög jag med familjen till USA med hjälp av 2-4-1 och 50% barnrabatt. Vi åkte allihop Economy Extra.
Nu kan man inte boka bonusresa med Sas Plus på longhaul utan bara Sas Go eller Business. Dessutom släpps det oftast (alltid?) bara 2 bonusbiljetter i C per flight.

Kan/får jag boka 2 st vuxna i C med 2-4-1, samt 2 st barn i Sas Go med poäng & 50% rabatt och sen (väl ombord) låta en vuxen byta stol med ett barn? Syftet är att snåla lite med poängen (25K) och inte låta barnen sitta för sig själva.

Kan/får jag boka 2 st vuxna i C med 2-4-1, samt 2 st barn i Sas Go med poäng & 50% rabatt och sen (väl ombord) låta en vuxen byta stol med ett barn? Syftet är att snåla lite med poängen (25K) och inte låta barnen sitta för sig själva.

Det är iaf i praktiken inga problem att byta säten med varandra, gjorde själv så en gång med (betalda) biljetter när jag ville ha Biz-poängen men tyckte d.ä. hade större glädje av utrymmet där fram. Möjligen om det är någon specialmat beställd någonstans - men om barnen är lite äldre så är det väl samma catering till dem som för alla andra?

Ser inget som hindrar dig, men du får bara rabatt för 2 personer, dvs du får betala fullpris för barnen.

Ser inget som hindrar dig, men du får bara rabatt för 2 personer, dvs du får betala fullpris för barnen.
Om jag kör mitt exempel så kostar det 100 K för mig & frun (2-4-1) och 60 K för barnen (50% för 2-11 år på vanlig bonusresa), tot 160K. Om jag kör en vuxen och ett barn i respektive klass så blir det 100K för C (2-4-1) och 90K för Go (30x2 + 30x2*50%) tot 190K. Eller blir det då halva halva poängen för barnet i C, dvs tot 165K?

Om jag kör mitt exempel så kostar det 100 K för mig & frun (2-4-1) och 60 K för barnen (50% för 2-11 år på vanlig bonusresa), tot 160K. Om jag kör en vuxen och ett barn i respektive klass så blir det 100K för C (2-4-1) och 90K för Go (30x2 + 30x2*50%) tot 190K. Eller blir det då halva halva poängen för barnet i C, dvs tot 165K?

Information från SAS intern (och extern kontakt mer resebyrå) webbsida.

SAS skrev:
50% AFB discount can be combined with 50% child discount,
following cases are applicable;
  • One Adult + One child will get 62,5% discount on the whole booking
  • One child travelling alone will get 62,5% discount on the whole booking
  • Two children will get 75% discount on the whole booking

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen