charlesswe
Medlem
Vad blev slutsatsen på F-award frågan? Går det att boka F med voucher:n?
Vad blev slutsatsen på F-award frågan? Går det att boka F med voucher:n?
Då har det kommit ett skritfligt svar från SAS, ang möjligheten att använda vouchern för F med *A:
Dear Pushback,
I am writing to You on behalf of our Manager regarding possible trip with Amex offer and using First Class as an option.
With SAS Amex offer for 50% point discount we could offer You service classes available as travelling with Scandinavian Airlines. Scandinavian Airlines have not implemented First Class on their flights so no First class can be offered while travelling on Star Alliance using AMEX offer.
With Best Regards
Aire Jorro
Service Manager
SAS EuroBonus
Member Service Europe,
Middle East and Africa
Har vid tidigare bokningar fått höra från bokningsagenter att AMEX 2-4-1 erbjudande som man får när man passerat 150K-gränsen endast gäller Eco/EcoExtra (alltså ej beroende av platstillgång, Economy Extra skulle vara den högst bokningsbara klassen).
Har sett i forumet att vissa lyckats boka Businessbiljetter med nämnda erbjudande och undrar således om det bara är jag som är sjukt dålig på att övertyga telefonpersonalen i Litauen?
=)
Det är du som är sjukt dålig.Har vid tidigare bokningar fått höra från bokningsagenter att AMEX 2-4-1 erbjudande som man får när man passerat 150K-gränsen endast gäller Eco/EcoExtra (alltså ej beroende av platstillgång, Economy Extra skulle vara den högst bokningsbara klassen).
Har sett i forumet att vissa lyckats boka Businessbiljetter med nämnda erbjudande och undrar således om det bara är jag som är sjukt dålig på att övertyga telefonpersonalen i Litauen?
=)
Detta ska gå bra vad jag har förstått* Kan jag använda min Amex 2-4-1 för min far och hans sambo ?