Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga (sorry för trådkapning) för den som vet: Om man får en 2-4-1 voucher pga AmEx SAS kortet, och sedan säger upp AmEx kortet - är vouchern fortfarande giltig ? Eller krävs det att man fortfarande har AmEx SAS kortet aktivt ?

Är lite tveksam om det går för jag ville betala med ett annat kort när jag bokade och det var inte möjligt enligt kundtjänsten, fast kan ju vara lite beroende hos vem man hamnar kanske. Borde ju gå ändå men kan nog bli några samtal får att få till det...

Storsteffe

OK, kanske inte riktigt svar på min fråga men tack ändå.

Någon som har ringt EB-kundtjänst efter att ha bokat 2-4-1 och kunnat lägga till slutdestination för ytterligare 10-30 000 p?

Jag är 99% säker på att det inte går.

Det enklaste är väl att boka ytterligare en awardresa och se till att du inte har för tight connection.

agehall

Ok tack, jag misstänkte detta. Ja, det är väl tyvärr alternativet, jag ville komma åt möjligeheten att bara behöva lägga till 10-30´p vilket brukar vara fallet när man adderar på en kortare sträcka på en atlantflygning.

Har missat uppdateringen i denna tråden och läste hela igår EFTER att jag bokat en 2-4-1 resa i Mars till IAD till hyfsade datum, hemresan var egentligen två dagar tidigare än jag velat och när man har gratis boende i Florida och det är Påsk åker man gärna inte hem för tidigt!

Laddade upp med argument och ringde först EBG kundtjänst som bekräftade de platser med LH via FRA som jag hittat via Awartravelr men kunde inte ändra en AMEX bokning. Ringde till det dedikerade numret (Riga?) och fick prata med en person som påstod att detta inte gick men skulle dubbelkolla emd en kollega. Pulsen höjs betydligt under de 2-3 min jag fick vänta. Så äntligen återkom hon, bad om ursäkt, och sade att självklart gick detta! Dock skulle skatterna bli högre, men det visste jag ju redan.

Väldigt glad att få testa 747-8 för första gången! Kan man annat än älska Businessclass.se?

Last edited:
Toppen, tack!

Då innebär det om jag förstår det hela rätt att man kan boka rutter som ligger utanför SAS linjekarta men som måste vara till SAS-destinationen t.ex. Washinton till en högre kostnad?

Rickardjacobson, minns du vad kostnaden blev form av skatt och avgifter med LH?

(ursäkta om jag försöker vara övertydlig men telefonköer och kommunikation via telefon är inte i närheten av all bra info man får via den här sidan :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen