rickard_89
Medlem
Bokade min 2-4-1 ringde totalt 3 gånger. Två var riktigt trevliga och en hade inget intresse av att hjälpa till.
Ska till att utnyttja min första voucher... Nu med de nya reglerna att man får flyga med *A, innebär det att jag kan utgå från t.e.x. Frankfurt? Eller är det fortfarande tvingande att utgå från Skandinavien?
Nu börjar jag bli riktigt trött på Amex som inte får sin överföring av uppgifter om att man har uppnått nivån för 2-4-1 voucher. Jag har en bokning från 5 nov till SFO som jag skulle använda vouchern på. Den 2 nov uppnådde jag beloppsgränsen för voucher. Kollade av detta med Amex innan jag ringde Tallin. Tallin såg inte att jag hade rätt till voucher. Ringde Amex igen och fick då svaret att dom hade strul med sina överföringar av informationen till SAS.
Har nu ringt Amex 4 gånger och skrivit brev till medlemsservice utan något resultat. Brevet har dom inte ens svarat på, vid tel samtal har dom meddelat att det fortfarande är fel på överföringen av medlemsinformation. Jag har inte ens fått vouchern hemskickad fast dom lovat varje gång att den skall skickas.
Uselt av Amex att inte kunna lösa detta. Det borde vara fler än jag som råkat ut för detta.
Nu börjar jag bli riktigt trött på Amex som inte får sin överföring av uppgifter om att man har uppnått nivån för 2-4-1 voucher. Jag har en bokning från 5 nov till SFO som jag skulle använda vouchern på. Den 2 nov uppnådde jag beloppsgränsen för voucher. Kollade av detta med Amex innan jag ringde Tallin. Tallin såg inte att jag hade rätt till voucher. Ringde Amex igen och fick då svaret att dom hade strul med sina överföringar av informationen till SAS.
Har nu ringt Amex 4 gånger och skrivit brev till medlemsservice utan något resultat. Brevet har dom inte ens svarat på, vid tel samtal har dom meddelat att det fortfarande är fel på överföringen av medlemsinformation. Jag har inte ens fått vouchern hemskickad fast dom lovat varje gång att den skall skickas.
Uselt av Amex att inte kunna lösa detta. Det borde vara fler än jag som råkat ut för detta.
Nu äntligen har Amex fixat detta. Det var först när jag efter en handfull samtal och mejl under denna månad som jag pratade med Sabrina på kundtjänst. Hon tog sig föredömligt hand om problemet och kontaktade SAS i Tallin och såg till att jag fick tillbaka 100000 poäng och en hotellvoucher på Scandic som plåster på såren.
Se till att ha brevet från Amex där det står att ni är berättigade till vouchern. Då kan ni om det blir strul med Tallin skicka en kopia på vouchern så brukar det också funka.
Ringde igen till Amex (3e gången) då de lovade att jag skulle få vouchern innan helgen.
Har väntat i 1månad nu på vouchern och det var tydligen fortfarande fel och de väntade koder från SAS.
Nu skulle de försöka maila mig något dokument som jag kunde använda som 2-4-1 voucher.
Har dock inte fått något mail än, så vet inte om det kommer något, får se.