Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med framförhållning och lite flexibilitet (vilket man alltid behöver för award resor tycker jag) så har jag precis bokat två st 2-4-1 resor i Business.
Bjuder pappa till Tokyo för en 5 dagars resa i maj - jun, den var inte helt enkel att få till men gick tillslut.
Sen bokade jag en resa på min flickväns konto för oss två till Chicago, för vidare resa (cash eller award) till Sydamerika / Karibien för en 10 dagars semester i mars.
Så inga vouchers brinner inne och fjärde gången jag får till det.
Otroligt bra värde enligt min mening men förstår att för andra med låsta datum så är det svårt att få till det.
Tack Amex och SAS!
Btw när kommer de nya kabinerna, finns det någon chans att hamna i en sådan?

Alltid lika kul att ringa Tallinn. Har en bonusresa som går GOT-ARN-OSL-EWR istället för den naturliga vägen GOT-OSL-EWR.

När jag ringer Sverige kan de se bonusplatser för GOT-OSL utan problem, men kan inte boka om. Men i Tallinn kan de inte se de platserna. Så blir lite moment 22...

Fast ska väl inte klaga. Första resan i C över atlanten :)

Nej klaga inte! Det är helt enkelt bara så hysteriskt bra värde med amex 2-4-1 så jag inte riktigt kan förstå det. Åker själv med frun på vår första tur med sådana biljetter till Chicago för 570kr i business!
Man får bara hoppas att fler destinationer kommer att dyka upp på långdistans. :)

Alltid lika kul att ringa Tallinn. Har en bonusresa som går GOT-ARN-OSL-EWR istället för den naturliga vägen GOT-OSL-EWR.

När jag ringer Sverige kan de se bonusplatser för GOT-OSL utan problem, men kan inte boka om. Men i Tallinn kan de inte se de platserna. Så blir lite moment 22...

Fast ska väl inte klaga. Första resan i C över atlanten :)

Ben för ben är lösningen, bokade själv GOT-ARN-ORD för en vecka sedan. Awardplatserna fanns inte sa hon, jag bad henne ta GOT-ARN/ ARN-ORD istället, tyst i luren, sedan yes I can book you..... :p

Samma sak var det året innan det...

Jag har gjort tvärtom, köpt 2-4-1 till barnen = 50%x50%=25% av poängkostnaden och köpt biljetter för oss vuxna med poäng och $. Vilket gav enligt mina beräkningar bäst bang for the bucks :cool:
Hehe... Du lurade dig själv och betalade mer i onödan. Hälften av en större summa är mer än hälften av en mindre summa... ;)

Ja, där blev det fel.

Ex.

Pris: 100k
2 vuxna + 2 barn = 300k
2 vuxna + 2 barn (2-4-1) = 250k
2 vuxna (2-4-1) + 2 barn = 200k

OM det nu vore så enkelt.:D

1. Resan vi resonerade om var till USA i C. 2 vuxna och 2 barn
2. Förutsättningen att hitta 4 st C t/r fanns inte
3. Pris på ord. biljett vs barnbiljett är ungefär den samma.

Med ovan förutsättningar ge mig gärna ett bättre förslag?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen