Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tidigare under veckan lyckades jag boka 2x CPH-PVG i C med mindre än en månads framförhållning (utresa 26 sep, hem 15 okt). Vet inte om förväntad kabinbeläggning torde vara högre eller lägre än vanligt under perioden (med kinesisk golden week pga veckolåg ledighet kring 1 oktober) Hur är det, räcker det med att det finns en enda ledig award seat i C för att ma ska kunna boka in två personer via en 2-4-1?

Tidigare under veckan lyckades jag boka 2x CPH-PVG i C med mindre än en månads framförhållning (utresa 26 sep, hem 15 okt). Vet inte om förväntad kabinbeläggning torde vara högre eller lägre än vanligt under perioden (med kinesisk golden week pga veckolåg ledighet kring 1 oktober) Hur är det, räcker det med att det finns en enda ledig award seat i C för att ma ska kunna boka in två personer via en 2-4-1?
Nej det är ett till ett förhållanden för plats, det är poängen som är 2-4-1.

300k EBpoäng en 2-4-1 voucher (giltig till Juli) och dåligt med ideer och tid att leta resor (2 resenärer)
Funderade på att kombinera en 2-4-1 resa ToR USA och sedan dra vidare med en vanlig *A award till någon spännande destination....

bra tips någon...?

300k EBpoäng en 2-4-1 voucher (giltig till Juli) och dåligt med ideer och tid att leta resor (2 resenärer)
Funderade på att kombinera en 2-4-1 resa ToR USA och sedan dra vidare med en vanlig *A award till någon spännande destination....

bra tips någon...?

Åk vidare till Antigua i Guatemala och bo på ett hotell som heter Panza Verde - Hotel Antigua Guatemala - Panza Verde Hotel Antigua Guatemala

Fantastisk stad och hotell - sen åk vidare i Guatemala och se helt otroliga Maya ruiner och kombinera med öar i Belize... Kommer bli en av dina bästa resor i livet ;)

Har funderat på en sak. Kan man åka två vuxna på 2-4-1 (finns ju ofta bara 2 platser dessutom) och sedan köpa biljetter till barn för pengar? Har någon gjort så?

Har funderat på en sak. Kan man åka två vuxna på 2-4-1 (finns ju ofta bara 2 platser dessutom) och sedan köpa biljetter till barn för pengar? Har någon gjort så?

Jag har aldrig gjort det men visst skulle det funka. När jag kollat på det så har jag konstaterat att de tyvärr inte rabatterar business så mycket på barnbiljetter.

Jag har gjort tvärtom, köpt 2-4-1 till barnen = 50%x50%=25% av poängkostnaden och köpt biljetter för oss vuxna med poäng och $. Vilket gav enligt mina beräkningar bäst bang for the bucks :cool:

• Gilla
Reactions: drW
Öh va? Nu tror jag att någon på kundtjänst har rökt på igen.

Hade trott samma sak, dock sa han att kunder själva ringt in och berättar specifikt att detta gick samt att även de i Talinn hade berättat det för dem. Han sa att de sagt att det förut var en systembegränsning som nu gick att lösa. Fick inget svar vilka orter det gällde bara att det fungerade. Hoppas därför att någon gjort/gör en bokning för att få fram om det för en gångs skull går att boka mer resor än vad som står, vore ju underbart!

Jag ska ringa dit imorgon om jag hinner och lovar att får jag klarhet i det så berättar jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen