Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ajdå, ok. Ideer om vad som är next best. Business till västkusten? Är det ngt man får tag i? Vilket bolag erbjuder i så fall bäst upplevelse?

För norska kort gäller detta:

There are three different types of Companion Ticket:

Companion Ticket Classic Amex card:
Valid on SK and WF within Scandinavia for up to 2 passengers.
Companion Ticket Premium Amex card:
Valid on SK and WF on all SAS destinations for up to 2 passengers.
Companion Ticket Platinum Amex card:
Valid on SK and Star Alliance on all destinations for up to 2 passengers

Amen va fasen... det här är min reaktion:

Ersätt dock dansk- med norsk-

Ajdå, ok. Ideer om vad som är next best. Business till västkusten? Är det ngt man får tag i? Vilket bolag erbjuder i så fall bäst upplevelse?

Det är alltid svårt att hitta awardstolar. Ibland är det mindre svårt och ibland är det jättesvårt.

Vad som är bäst kan bara du avgöra och jag rekommenderar att du läser lite reserapporter och andra trådar som redan finns här på forumet för att bilda din egen uppfattning.

Nettot blev 40 min av Chiquitita innan jag kom fram. Fick dock till Chicago i business via Köpenhamn, dec-jan. Damen i telefonen var dödsäker på att 50 % rabatt bara är giltigt när 2 personer flyger. Stod dock på mig och sa att många andra bokat med 50 % rabatt för en person, varpå hon kollade med någon kollega och kom fram till att det mycket riktigt gick alldeles utmärkt.

Hej!

Vad har ni för erfarenheter av att boka och betala hos SAS (bonusbiljett endast poäng) alternativt bara reservera en biljett och sedan få hjälp av de i talinn att ta över bokningen? (Att SAS håller bokningen en kortare tid typ 1-3 dagar)

Igår berättade SAS ktj att det sägs att fler resmål går att boka via SAS 4-2-1 voucher så tänkte att man skulle ringa dit & höra om just del saken.

Med vänlig hälsning Rickard

Hej!

Vad har ni för erfarenheter av att boka och betala hos SAS (bonusbiljett endast poäng) alternativt bara reservera en biljett och sedan få hjälp av de i talinn att ta över bokningen? (Att SAS håller bokningen en kortare tid typ 1-3 dagar)

Igår berättade SAS ktj att det sägs att fler resmål går att boka via SAS 4-2-1 voucher så tänkte att man skulle ringa dit & höra om just del saken.

Med vänlig hälsning Rickard

Det är många som lyckats boka med poäng hos SAS ktj för att sedan applicera vouchern i efterhand hos Tallinn. Att reservera har jag aldrig hört att någon än tänkt tanken att göra.Det är ju trots allt awardutbudet som gäller.

Av SAS ktj kan du egentligen få vilket svar som helst / olika svar varje gång du ringer. Kolla reglerna på AMEX hemsida det är trots allt det som gäller. Boka med *A gäller inte, däremot verkar det som att Tallinn kompromissar angående bokningsklasserna. Du bör kunna blanda go och business trots att reglerna säger att bokningen skall ske i samma klass.

Med kombinationen av SK-IT, omvägen via ANA samt den aningen bittra tonen här på forumet kring tillgängligheten av biljetter, var inte mina förhoppningar direkt skyhöga för att lyckas hitta en 2-4-1 tidigt under våren.

Sen tänkte jag, "ANA är krångligt, kanske ska prova om nya sas.se gett förbättring". Det verkar så.

Det tog mig totalt 5 minuter att hitta biljett på hemsidan, ringa Tallinn och få mailbekräftelsen på 2 stycken C-biljetter ARN-CPH-ORD och ORD-ARN. Hade jag nybörjartur som förstagångsbokare eller vad hände?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen