Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick min (första) 2-4-1 voucher för ca 2 veckor sen och bokade till EWR i april :). Från Arlanda via Oslo, det som fanns mina datum var endast business (I) på utresan och SAS Go (X) hem... Jag trodde man inte fick boka olika klasser på denna, men det gick tydligen bra...

Man får väl inte baspoäng för bonusresor? Eller?

Då är vi redan 2!
Jag lyckades att boka C / Y nyligen

Är det någon som har lyckats kombinera 2-4-1 med en vanlig awardbokning som genomgående biljett? Exempelvis ARN-NRT med SK 2-4-1 och sedan NRT-SYD för ordinarie poängpris.

Får man det som genomgående biljett slipper man ju bädda in en massa "luft" i bytena...

Är det någon som har lyckats kombinera 2-4-1 med en vanlig awardbokning som genomgående biljett? Exempelvis ARN-NRT med SK 2-4-1 och sedan NRT-SYD för ordinarie poängpris.

Får man det som genomgående biljett slipper man ju bädda in en massa "luft" i bytena...

Fast någon lyckats så säger det ingenting, det är bara försök och återkom med resultat ;)

• Gilla
Reactions: fcx
Använde precis min 2-4-1 till New York, business dit och economy på hemvägen, trots att det inte ska gå att mixa klasser...

• Gilla
Reactions: FFS
Kära resegalningar,

Jag vore väldigt tacksam för lite expertsynpunkter.

Jag har 110k EB-poäng och en 2-4-1 på mitt norska AMEX-platinum som går ut ngn gång vid årsskiftet.
Önskar flyga ensam eller ta med mig ngn i businessclass till USA eller Asien.

Tillräckligt m poäng för sådan resa?
Hur optimera?
Hur bokar man?
Uppnår jag mest "bang for buck" att köra 50%?

Tacksam för synpunkter!

Mvh

Kära resegalningar,

Jag vore väldigt tacksam för lite expertsynpunkter.

Jag har 110k EB-poäng och en 2-4-1 på mitt norska AMEX-platinum som går ut ngn gång vid årsskiftet.
Önskar flyga ensam eller ta med mig ngn i businessclass till USA eller Asien.

Tillräckligt m poäng för sådan resa?
Hur optimera?
Hur bokar man?
Uppnår jag mest "bang for buck" att köra 50%?

Tacksam för synpunkter!

Mvh

Mest bang for the buck borde ju vara att ta en First Class själv till Asien, 190K / 2 poäng och maxa antalet legs.

Mvh
/NotRyan

Min erfarenhet är att det nästan inte är nån kö när de öppnar. Kommer inte igåg om det är vid 9 eller 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen