Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför flax? Det är ju tillåtet när man bokar billigaste bonusresa på hemsidan för poäng så borde väl vara ok även för 2-4-1?

Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en valfri EuroBonus-resa med SAS från Skandinavien. När du som SAS EuroBonus American Express Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Förmånen är giltig i 12 månader från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa samt utresa och hemresa måste ske inom förmånens giltighetstid. Denna period kan inte förlängas. Erbjudandet gäller för en tur-och-retur EuroBonus-resa där utresa och hemresa sker i samma klass, och kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer. Erbjudandet gäller ej för enkelresor eller ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan endast erhållas en gång per kalenderår. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år. Poängrabatten kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Jag har levt i tron att det har varit svårt att hitta platser i Business till USA men när jag har sökt en del sista tiden så märker jag att det finns ganska mycket platser till vissa destinationer. Jag har även hittat datum där det går boka 3st platser i Business, har det alltid varit så? Jag har aldrig sett det tidigare iaf.

Vissa destinationer har det alltid varit relativt enkelt att hitta platser till om man är ute i rätt tid. Och ja, SAS har traditionellt sett släppt fyra platser per flight. Ibland var det först 2 och sedan 2 till, men då och då släpper de 4 på en gång.

Men till frågan, vilken stad lägger man flest dagar i?? Instinktivt känner jag Chicago... Idéer?

Grattis till den bokningen! Lägger min röst på DC, det finns mycket intressant att se i staden och vill man göra lite utflykter runtom, så är omgivningarna mer varierande där än i Chicago. Men Chicago är inte tråkigt heller förstås...

Idag kom den, tänk vad Amex har förlorat till Diners o MC på att ha datum och inte årsvis på vouchern. Dammade av kortet nu när det är dags att förhandla bort årsavgiften så de ser en spend då jag inte använt det sedan maj.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen